Tietojenkäsittelytieteen ja digitaalisen innovaation maisteri
Neapolis University Pafos Distance Learning
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Online Cyprus
Kieli (kielet
Englanti,
Opintomuoto
Etäopiskelu
Kesto
3 lukukaudet
Vauhti
Osa-aikainen
Lukukausimaksut
EUR 10 000 / per year
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Oct 2024
Johdanto
Ohjelma on akkreditoitu Kyproksen korkeakoulujen laadunvarmistus- ja akkreditointiviraston (CYQAA) toimesta
Tietojärjestelmien ja digitaalisten innovaatioiden maisteri on innovatiivinen ja monitieteinen ohjelma, jonka tavoitteena on yhdistää tietojärjestelmien suunnittelua ja kehittämistä koskeva tieto digitaalisen innovaation häiritseviin tekniikoihin. Esimerkkejä tällaisista häiritsevistä tekniikoista ovat Big Data, esineiden internet, tekoäly, lohkoketju ja robotiikka.
Nykyään teknologialla on valtava vaikutus liiketoimintaan. Liiketoiminnan menestyksen kaava on yksinkertainen: aja innovointia tietotekniikan avulla. Teknologian haasteiden ymmärtäminen on avain liiketoimintatavoitteidesi onnistumiseen, asiakkaiden säilyttämiseen ja asiakkaiden lisäämiseen prosessissa. Siksi on erittäin tärkeää sisällyttää uudet teknologiat yrityksiin. Nykyään monet yritykset pitävät innovaatioita liiketoimintastrategiansa avaimena. Siksi yritysten ja niiden johtajien on ratkaisevan tärkeää ymmärtää tekniikkaa, rakentaa teknistä osaamistaan, ottaa käyttöön heille tärkeitä tekniikoita ja saada etua organisaationsa hallinnassa.
Tietojärjestelmien ja digitaalisten innovaatioiden maisterin tutkinto tähtää jatko -opiskeluun ja tieteelliseen erikoistumiseen tietojärjestelmissä ja digitaalisissa innovaatioissa, kohdistamalla enemmän ammatillista tietämystä ja laajempaa koulutusta opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita tästä aiheesta. Se on suunnattu ensisijaisesti tietojenkäsittelytieteen, tietotekniikan ja taloustieteen tutkinnon suorittaneille.
Ohjelman edut
- Pafosin Neapolis -yliopiston kansainvälinen arvostus ja tunnustus.
- Erinomainen akateeminen henkilökunta, jolla on vahva asiantuntemus opetetuista aineista.
- Kansainvälistä yhteistyötä monien yliopistojen kanssa.
- Kehittyneen teknologian ja resurssien käyttö.
- Opetushenkilöstön korkea akateeminen kaliiperi.
- Kilpailukykyiset lukukausimaksut.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Ohjelman rakenne
Näiden opintojen kesto on kolme lukukautta. Tietojärjestelmien ja digitaalisen innovoinnin maisteriohjelmaan osallistumiset järjestetään kunkin lukuvuoden syys- ja helmi-/maaliskuussa. Jokainen kurssi kestää akateemisen lukukauden. Kaikki tietojärjestelmien ja digitaalisen innovoinnin maisteriohjelmaan joko talvilukukaudella tai kevätlukukaudella ilmoittautuneet opiskelijat voivat valita kyseisillä lukukausilla tarjottavat kurssit. Opintojensa suorittamiseksi opiskelijan on kerättävä yhteensä 90 opintopistettä (ECTS).
Korkeakoulutuksen laadunvarmistus- ja akkreditointiviraston asiaankuuluvien ilmoitusten mukaisesti opiskelijoilla on mahdollisuus suorittaa jatko-opintonsa kahdessa lukukaudessa (12 kuukautta), kunhan he aloittavat maisterinväitöskirjansa suorittamisen opintojensa ensimmäisen tai toisen lukukauden aikana, mukaan lukien kesäkausi. Tällöin pro gradu -väitöskirjan valmistumista voidaan jatkaa kesäkaudella yhdellä tai kahdella kuukaudella. Joka tapauksessa ECTS-järjestelmän kokonaismäärä on edelleen 90.
Kaiken kaikkiaan tietojärjestelmien ja digitaalisen innovoinnin maisterin tutkinnon tavoitteena on tarjota jokaiselle opiskelijalle, jolla on joko liike-elämän tai tietojenkäsittelytieteen tausta, kattava käsitys siitä, miten digitaaliteknologiaa voidaan käyttää liiketoiminnan parantamiseen nykypäivän digitaalitaloudessa ja tutkia tietotekniikan johtamis- ja innovointinäkökohtia. Yritykset kehittyvät enemmän uusien teknologioiden pohjalta, mikä luo kriittisen tarpeen ammattilaisille, jotka tuovat taitoja sekä liiketoiminnasta että teknologiasta. Tämän tietojärjestelmien ja digitaalisen innovoinnin maisterin perimmäisenä tavoitteena on kuroa umpeen liiketoiminnan ja teknologian välinen kuilu ja antaa valmistuneillemme selkeä markkinaetu.
Maisterin tutkinnon saamiseksi opiskelijat ovat myös velvollisia suorittamaan maisterin väitöskirjan. Tutkimusehdotuksen tekee opiskelija, joka voi pyytää yhtä ohjaajista ohjaajaksi. Opinnäytetyön voi jättää enintään yhdeksi lukuvuodeksi toisen lukukauden onnistuneen suorittamisen jälkeen. Väitöskirjan tulee olla relevantti jatko-opiskelijan opintojen sisällön kannalta ja omaperäinen.
Aikataulu
Tietojärjestelmien ja digitaalisen innovoinnin maisterin tutkinto on jäsennelty seuraavasti:
Lukukausi 1
- DIS507 Disruptiiviset teknologiat
- DMBA583 Digitaalinen innovointi ja yrittäjyys
- DMETH600-tutkimusmenetelmät
- DIS503 IT-projektinhallinta
Lukukausi 2
- DIS508 Big Data ja analytiikka
- DIS501 Tietojärjestelmien analysointi ja suunnittelu
- DIS502-ongelmanratkaisun ohjelmointi
1 valinnaisen kurssin valinta:
- DIS504 Tietoturva
- DMDB505 Digitaalinen markkinointi
- DIS505-mobiilisovellusten kehittäminen
Lukukausi 3
- DIS510 Väitöskirja Pakollinen
Opetus-, oppimis- ja arviointimenetelmät
Lukuvuoden aikana jokaiselle kurssille järjestetään koulutustilaisuuksia seuraavasti: kuusi (6) kahden tunnin tapaamista kunkin kurssin luennoitsijan kanssa, joka vastaa opiskelijoiden tiedottamisesta, ohjaamisesta, neuvonnasta ja arvioinnista. Nämä tapaamiset on suunnattu ensisijaisesti opiskelijoiden yleiseen tukemiseen sekä kaikkien opiskelijoiden opiskelemien kehittämiseen, syventämiseen ja kehittämiseen. Opiskelijan läsnäolo näissä kokouksissa ei ole pakollista. Tähänastiset kokemukset ovat kuitenkin osoittaneet, että opiskelijan osallistuminen niihin edistää aiheen täydellisempää ymmärtämistä ja lisää lisäksi positiivisemman opiskelijasuorituksen todennäköisyyttä sekä väliarvioinneissa että loppukokeissa.
Jokainen kurssi arvioidaan suorittamalla lukukauden aikana yksi väliarviointi, joka mainitaan nimenomaisesti opinto-ohjelmassa ja opinto-oppaissa (esseet, kirjallisuuskritiikki, yliopiston opiskelijalehden artikkelikäsikirjoitus jne.), ja loppukokeet lukukauden lopussa sopivissa paikoissa, jotka on tunnistettu ajoissa opiskelijoiden maantieteellisen jakauman mukaan. Jos opiskelija ei osallistu kokeeseen tai ei ole suorittanut talvi- tai kevätlukukauden tenttiä, hänellä on oikeus osallistua kokeeseen uudelleen.
Väliarviointi voi olla lukukauden aikana eri muodoissa, kuten aiemmin on kuvattu, kuten esseet, tutkimusartikkelit, esitykset, kirjallisuuskritiikit, kirja-arvostelut jne., Ja se vastaa 40% lopullisesta arvosanasta, kun taas loppukoe on 60%. Jotta opiskelija menestyisi kurssilla, hänen on suoritettava sekä lopullinen arvosana että väliarviointi vähintään 50%. Vuorovaikutteisuus ja formatiivinen arviointi ovat osa oppimis- ja opetusmenetelmiä.
Kolmannella lukukaudella opiskelijat suorittavat väitöskirjansa, joka vastaa 30 opintopistettä. Opinnäytetyön pituus riippuu tyypistä. Bibliografisen opinnäytetyön tapauksessa se ei saa olla alle 12 000 sanaa ja yli 15 000 sanaa. Bibliografiaa, liitteitä ja tiivistelmää ei ole mukana. Lähettämisen jälkeen ohjaaja toimittaa kirjallisen ja perustellun raportin opiskelijan suostumuksella toimikunnan jäsenille. Opinnäytetyön tukeminen tapahtuu julkisesti tai sähköisen videoneuvottelun kautta kolmijäsenisen toimikunnan edessä.