Master käyttäytymistaloudessa
ESPM – Brasil
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
São Paulo, Brasilia
Kieli (kielet
Portugalin kieli
Opintomuoto
Etäopiskelu
Kesto
3 lukukaudet
Vauhti
Osa-aikainen
Lukukausimaksut
BRL 627 / per month *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* jopa 35 erää 627,83 BRL + 1 erä 691,26 BRL
Johdanto
Master in Behavioral Economics tarjoaa vankan teoreettisen perustan Behavioral Economicsille, jonka avulla osallistujat voivat käyttää tämän tutkimuksen käsitteitä ja päätyökaluja muun muassa yrityksissä, mainostoimistoissa, pankeissa, konsultoinnissa. Tämän kurssin tavoitteena on myös tukea tulevia johtajia, konsultteja ja analyytikoita asiakkaiden, työntekijöiden, kilpailijoiden ja heidän itsensä tekemien psykologisten päätösten taustalla olevissa trendeissä painottaen, kuinka nämä oivallukset voidaan sisällyttää liiketoimintaan, markkinointiin, johtamiseen ja strategioihin. .
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
mitä opit
Kurssin aineita tukevat reaaliaikaiset verkkokonferenssitunnit, joita johtavat professorit, joilla on laaja ammatillinen ja akateeminen kokemus kyseisestä aiheesta, teksteistä ja ajankohtaisista bibliografisista merkinnöistä. Dynamiikka, tapaukset ja kriittiset analyysit ovat olennainen osa toimintaa koko kurssin ajan, mikä edistää osallistavaa oppimista.
Kurssilla on integroiva tieteenala, jonka tavoitteena on tarjota viestintäkanava kurssin koordinointiin. Tämän tieteenalan aloitustunti ja vieraiden esitykset kurssin koordinoinnista pidetään.
Bibliografiset merkinnät sisältävät englanninkielisiä tekstejä, jotka edellyttävät osallistujilta instrumentaalista englantia.
Päätöksentekoprosessi: johtaminen ja johtaminen
Tämä teemaakseli pyrkii esittelemään ja keskustelemaan niistä hienovaraisista voimista, jotka ohjaavat ihmisten valintoja, kun he tekevät päätöksensä yksilöllisesti tai kollektiivisesti. Sitä yhdistävät tieteenalat esittelevät käyttäytymistieteiden tärkeimmät teoreettiset perusteet ja kuinka niiden avulla voidaan rakentaa ratkaisuja yleisiin ongelmiin. Keskustellaan monimutkaisten organisaatioiden päätöksentekoprosessissa esiintyvistä harhoista, johtajuuden käyttäytymisluonteesta ja yksittäisten päätösten taustalla olevista motivoijista suhteessa yksilön hyvinvointiin.
- Käyttäytymistalouden työkalujen perusteet
- Päätösprosessit
- Hyvinvointia ja onnea
- Taivuttelu, johtajuus ja sosiaaliset mieltymykset
Viestintä ja kulutus
Temaattinen akseli keskittyy yksilöön, keskittyen viestintään ja kuluttajaan esittäen malleja, jotka mahdollistavat päätösten ymmärtämisen ja ennakoinnin. Sen integroivat tieteenalat syventyvät valintojen taustalla olevaan psykologiaan ja niiden riippuvuuteen kontekstista. Optioarkkitehtuurin tekniikoita, jotka mahdollistavat yksilöiden päätöksiä muovaavien ”tössykkeiden” luomisen, tutkitaan ja neurotieteiden pohjalta pohditaan yksilön valinnoissa aktivoituvaa biologista prosessia.
- Strateginen markkinointi
- Ostajan ja kuluttajan psykologia
- Markkinoille sovellettu neurotiede
- Nugging ja valintaarkkitehtuuri
Talous ja rahoitus
Temaattinen akseli integroi käyttäytymisnäkemyksen yksittäisiin taloudellisiin valintoihin, keskustelee rationaalisen homo Economicuksen paradigmasta ja tunnustaa päättäjät persoonaksi. Rationaalisia valintamalleja käsitellään sekä mikro- että makrotalouden näkökulmasta, ja niitä on rikastettu kirjallisuudessa tutkituilla käyttäytymisnäkemyksillä ja harhoilla. Kohokohtana ovat keskustelut käyttäytymisrahoitukseen liittyvistä aiheista ja taloudellisen rationaalisuuden oletusten lieventämisen vaikutuksista. Akseli esittelee myös pakollisen keskustelun kestävän kehityksen vaikutuksista talouskehitykseen, etiikan merkityksestä yksilön päätöksenteossa ja käyttäytymistieteiden soveltamisessa.
- Liiketoimintaan sovellettu taloushallinto
- Behavioral Finance
- Kulutus, säästöt, velkaantuminen ja väliaikainen valinta
- Ympäristö, yhteiskunta ja hallinto (ESG)
Tutkimusmenetelmät
Kurssi sisältää kolme tieteenalaa kvantitatiivisia ja kokeellisia menetelmiä, joiden tavoitteena on kehittää taitoja luoda ja arvioida interventioita. Tarkoituksena on tarjota opiskelijoille käytännön työkaluja syy-seurantaa osoittavien toimien luomiseen ja arvioimiseen tieteellisesti tarkasti.
- Tutkimus ja analyysi käyttäytymistieteessä
- Metodologia ja kokeiden suunnittelu
- Tietotiede: integrointi ja sovellus
Kurssin työn suorittaminen
Opiskelija kehittää neuvonantajaprofessorin johdolla projektin, jossa koko kurssin aikana käsiteltyjä teoreettisia referenssejä ja metodologioita voidaan soveltaa käytännössä, joita voidaan soveltaa työpaikallaan tai jopa yrittäjyyteen suunnattua.
- Sovellettu valmistumisprojekti
*Kurssin lopussa opiskelijat esittelevät kurssin johtopäätöstyön (TCC) henkilökohtaisesti professoripaneelille. Esitys pidetään yhdessä ESPM:n yksiköistä São Paulossa, Rio de Janeirossa tai Porto Alegressa.
Galleria
Ihanteelliset opiskelijat
alumni profiili
Behavioral Economicsin maisterin tutkinnon suorittaneilta odotetaan seuraavat pätevyydet:
- Johda ja suunnittele hankkeita, jotka keskittyvät käyttäytymistalouden ja käyttäytymistieteiden perusteisiin ja päätyökaluihin;
- Analysoi käyttäytymismallien välisiä eroja ja sitä, kuinka ne voivat edistää tehokkaampien strategioiden määrittelyä yrityksissä ja organisaatioissa;
- Tutki kuluttajien käyttäytymistä uudesta näkökulmasta ja tunnista tärkeimmät ennakkoluulot, jotka vaikuttavat valinnoissamme.
- Arvioi kriittisesti tämän tutkimusalan tärkeimmät oletukset ja menetelmät.
- Ymmärrä testaamisen, mittaamisen, epäonnistumisen, uudelleentestauksen, epäonnistumisen ja uudelleentestauksen hyödyt organisaatioiden tuotteiden ja strategioiden määrittelyssä.
kenelle se on tarkoitettu
- Vanhemmat analyytikot, koordinaattorit ja johtajat, joilla on potentiaalia ryhtyä johtotehtäviin.
- Alueella työskenteleviä konsultteja ja freelancereita, jotka haluavat kehittyä palvelemaan keskikokoisia ja suuria yrityksiä.
- Yritykset, mainos- ja viestintätoimistot, joiden on koulutettava johtajuutta.
- Eri toimialojen koordinaattorit ja johtajat.