Master of Business Administration (MBA) (Etäopetus)
Neapolis University Pafos Distance Learning
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Online Cyprus
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Etäopiskelu
Kesto
3 lukukaudet
Vauhti
Täysaikainen, Osa-aikainen
Lukukausimaksut
EUR 10 000 / per year
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Oct 2024
Johdanto
Tavoitteena Master of Business Administration (MBA)
Master of Business Administration (MBA) pyrkii kehittämään opiskelijoissa tutkimuksen ja analyysin, synteesin ja luovuuden kykyä korostaen samalla tiedon ja teknologisen kehityksen elintärkeää merkitystä ja lisäämällä tietoisuutta hallinnollisiin päätöksiin vaikuttavista eettisistä, sosiaalisista, ympäristöön liittyvistä ja kansainvälisistä kysymyksistä. MBA: n tavoitteena on, että opiskelijat parantavat ihmissuhdetaitojaan opintojensa aikana, mikä saavutetaan ryhmätyön avulla. Ryhmäaktiviteetit ovat yksi arviointimenetelmistä useimmissa ohjelman kursseissa.
MBA tarjoaa tietoa ja taitoja ympäristössä, joka kehittää opiskelijoiden kykyä tehdä alaansa liittyviä päätöksiä, syventää ja laajentaa tietämystään yritysten toiminnasta ja johtamisesta. MBA -ohjelma tarjoaa myös mahdollisuuden erikoistua yhteen alueeseen ottamalla kaksi valinnaista kurssia aiheista, jotka ovat erityisen tärkeitä yksilöllisten etujen ja uratavoitteiden kannalta.
MBA on erottuva ohjelma, joka sisältää rahoituksen, johtamisen, markkinoinnin ja siihen liittyvien alojen tutkimuksen. Opetussuunnitelma on suunniteltu tarjoamaan opiskelijoille, joilla on tai ei ole aiempaa akateemista valmistautumista liiketoiminnassa, vankka perusta liiketoimintateorioille ja -periaatteille samalla kun kehitetään taitoja, joita johtajien on analysoitava tilanteissa ja johdettava organisaatioita. Opetussuunnitelma perustuu kaikkiin MBA -ohjelmiin perustuviin kursseihin, jotka osoittavat, kuinka kukin alue on integroitu onnistuneeseen liiketoimintaan. Ohjelma tarjoaa yleisen johdon jatko- ja kokemuksen jälkeisen koulutuksen niille, jotka haluavat tai ovat johtoasemassa organisaatioissa, ja varustaa heidät toimimaan tehokkaasti johtotehtävissä. Näin ollen tavoitteena ei ole jatkaa akateemista teoreettista tutkimusta, vaan pikemminkin antaa teorian antaa tietoa käytännöstä.
MBA -ohjelma on suunniteltu tarjoamaan akateemisen kokemuksen, joka ylittää perinteisen luokkahuoneen, jossa tiedonkulku on pääasiassa tiedekunnan jäsenestä opiskelijaan. Tunnustamalla opiskelijoiden laajan kokemuksen kasvatuksellisen arvon tiedekunta pyrkii luomaan voimakkaan vuoropuhelun MBA -luokissaan. MBA -koulutuksen tarkoituksena on, että jokainen osallistuja osallistuu koko luokan koulutukseen jakamalla asiantuntemusta ja johtamalla keskustelua, kun osallistujan taidot ja tausta mahdollistavat tämän.
Yleensä MBA -koulutuksen tavoitteet sisältävät Neapolis University Pafosin tavoitteet.
Valmistuneet:
- Osoita monimutkaisia ongelmanratkaisutaitoja, joita tukevat asianmukaiset analyyttiset ja määrälliset tekniikat organisaation suorituskyvyn parantamiseksi.
- Sinulla on toiminnallista tietoa ja voit integroida nämä tiedot päätöksenteon tueksi.
- Sinulla on kokemusta projektijohtamisesta.
- Sinulla on tarvittavat tiedot eettisten analyysien ja päätöksenteon kehysten käyttämiseksi ja ymmärrät heidän henkilökohtaiset vastuunsa yritysjohtajina.
- On maailmanlaajuinen ja monikulttuurinen näkökulma.
- Näytä ammatilliseen käyttäytymiseen liittyvät keskeiset ominaisuudet.
Edellä mainittujen osien erityistavoitteita ovat:
Valmistuneet:
- Käytä erilaisia analyyttisiä tekniikoita monimutkaisen liiketoimintaongelman tunnistamiseen, vaihtoehtojen luomiseen ja vertaamiseen ja ratkaisun kehittämiseen
- Valitse ja ota käyttöön soveltuvat tutkimustaidot ja -välineet (tietotekniikka ja/tai määrällinen analyysi) ongelmien ratkaisemiseksi.
- Integroi toiminnallinen tietonsa sovellettuihin asetuksiin (esim. Tapausanalyysit, ryhmäprojektit, tutkimuspaperit).
- Osoita tietoa arvonluonnin käsitteestä ja yrityksen kunkin toiminta -alueen roolista.
- Osoita taitotaso ja itseluottamus, joka sopii tiimin tai projektin johtajaksi.
- Määrittele liiketoimintaympäristön (-ympäristöjen) keskeiset osat ja selitä, miten nämä komponentit vaikuttavat organisaation suorituskykyyn ja päätöksiin.
- Diagnosoida kulttuurienvälisiä ongelmia tapausympäristössä ja ehdottaa sopivia ratkaisuja.
- Osoita tietämystä siitä, miten kysymykset ja päätöksentekokriteerit muuttuvat kulttuurinäkökulmista ja sijainnista riippuen.
- Osoita erittäin tehokkaita suullisia viestintätaitoja ammatillisissa olosuhteissa, mukaan lukien ammatilliset esitykset ja vakuuttavat esitykset.
Vastuuvapauslauseke
Yliopisto pidättää itsellään oikeuden valita lukuvuoden perusteella tarjottavat valinnaiset aineet.
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Opetus-, oppimis- ja arviointimenetelmät
Maisterin opetusmenetelmä sisältää yhdistelmän luentoja, opetusohjelmia, seminaareja, tenttejä, projekteja, esityksiä, tehtäviä, tapaustutkimussovelluksia ja itsenäistä tutkimusta. Lisäksi se on suunniteltu tarjoamaan akateeminen kokemus, joka ylittää perinteisen luokkahuoneen, jossa tiedonkulku tapahtuu ensisijaisesti ohjaajalta opiskelijalle. Kauppatieteiden maisterin tarkoituksena on, että jokainen osallistuja osallistuu koko luokan koulutukseen osallistumalla aktiivisesti oppimismenettelyyn. MBA noudattaa opiskelijakeskeistä strategiaa, joka perustuu erilaisten aktiivisten oppimistekniikoiden yhdistelmään, jonka tarkoituksena on upottaa tosielämän skenaariot maisterin toiminnan ytimeen, ja samalla MBA pyrkii tutkimuskeskeisen strategian avulla varustamaan opiskelijat soveltavan tutkimuksen taidoilla. MBA-opiskelijoille on välttämätöntä oppia aktiivisen opetuksen ja oppimisen yhdistelmän avulla, jossa yhdistyvät tosielämän ja tutkimuksen näkökohdat, jotta voidaan luoda ammattilaisia, joilla on korkeat ammatilliset standardit. Tässä määrin opiskelijakeskeinen lähestymistapamme toteutetaan vuorovaikutteisilla tehtävillä ja formatiivisilla arvioinneilla (ei luokitelluilla), jotka ajoitetaan ja kartoitetaan kussakin opetussuunnitelmassa. Lisäksi oppimismatkaa rikastuttavat simulaatiopelit tunnetuilla simulaatiopaketeilla ja Neapolis Experiential Studying Tasks-NESTillä, joka tarjoaa mahdollisuuden toimeksiantoihin, jotka on suunniteltu yhteistyössä yritysten kanssa niiden tosielämän tarpeiden perusteella.
Kunkin kurssin arviointi sisältää:
- Osallistuminen vuorovaikutteisiin aktiviteetteihin (12 vuorovaikutteista toimintaa, joista 4 arvostellaan) – 20 %
- Toimeksianto - 20%
- Loppukoe - 60%
Jotta opiskelija menestyisi kurssilla, hänen on saatava arvosana vähintään 50/100 kaikissa kolmessa edellä mainitussa kriteerissä.
Jos et osallistu tai epäonnistu jossakin edellä mainituista kolmesta elementistä, kurssin epäonnistunut suorittaminen merkitsee. Tässä tapauksessa opiskelijaa tutkitaan elo-syyskuun toistojakson aikana vain siinä elementissä, että hän epäonnistui. Enimmäispistemäärä, jonka opiskelija voi saada uudelleentarkastelujakson aikana kussakin edellä mainituista elementeistä, on 65/100 toisena (yritys).
Väitöskirja ei voi olla lyhyempi kuin 13 000 sanaa ja pidempi kuin 15 000 sanaa, mukaan lukien lähdeluettelo ja tiivistelmä. Lähettämisen jälkeen päävalvoja laatii kirjallisen ja perustellun raportin hänen suostumuksellaan julkista tukea varten. Väitöstilaisuus esitetään julkisesti tai sähköisessä videoneuvottelussa kolmijäsenisessä toimikunnassa.
Ohjelman rakenne
Lukukausi 1 | Lukukausi 2 |
|
|
Lukukausi 3 - 1. valinta | Lukukausi 3 - 2. valinta |
*Kolmen valinnaisen aineen valinta |
|
Lisäksi korostetaan, että Kyproksen korkeakoulutuksen laadunvarmistus- ja akkreditointiviraston asiaa koskevien ohjeiden mukaan ohjelma voidaan suorittaa kahdessa lukukaudessa, kun MBA-väitöskirja alkaa ensimmäisestä tai toisesta lukukaudesta ja valmistuu kesäkaudella, jota voidaan jatkaa kesäkauden jälkeen yhdellä tai kahdella kuukaudella. ECTS-järjestelmän kokonaismäärä pysyy ennallaan (90 op). ECTS-järjestelmän kokonaismäärä pysyy ennallaan (90 op).
Ohjelman tulos
Ohjelman oppimistulokset
Ohjelman onnistuneen suorittamisen jälkeen opiskelija osaa:
- Suunnittele integroituja ratkaisuja monimutkaisiin liiketoimintaongelmiin kurinalaisen tietämyksen ja kokemuksen perusteella.
- Arvioi kriittisesti nykyisiä hallintokehyksiä, malleja, keskusteluja ja todisteita ja integroi ne käytäntöön.
- Osoita kykyä ajatella sivusuunnassa, kriittisesti, innovatiivisesti, luovasti ja luoda yhteyksiä eri tutkimusalojen välillä ongelmien analysoinnissa
- Käsittele kriittisesti vastakkaista tutkimusta, joka käsittelee monitahoisia liiketoimintaongelmia.
- Arvioi kriittisesti teorian käytännön sovelluksia käytännön ratkaisujen tuottamiseksi jäsentymättömiin ongelmiin.
- Hanki analyyttisiä ja tutkimustaitoja liiketoiminnan monimutkaisten ongelmien ratkaisemiseksi.
- Tunnista ja vastaa henkilökohtaisiin ja ammatillisiin kehitystarpeisiin.
- Osoita kyky tehdä päätöksiä haastavissa tilanteissa.
- Osoita kyky johtaa ja olla vuorovaikutuksessa tehokkaasti ryhmätilanteissa.
- Kommunikoi erilaisten yleisöjen kanssa eri medioiden kautta.
- Työskentele itsenäisesti ja yhteistyössä.
- Hallitse itseäsi ja muita.