Poliittisen tieteen viestinnän ja vaalimarkkinoinnin erikoisammattilainen
Instituto Séneca - Centro Internacional de Postgrado
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Madrid, Espanja
Kieli (kielet
Espanja
Opintomuoto
Etäopiskelu
Kesto
6 kuukaudet
Vauhti
Pyydä tietoja
Lukukausimaksut
EUR 850 / per semester *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2024
* Seneca-säätiön tukemana
Johdanto
Politiikka, joka on maan elämän keskipiste ja kansainvälisten suhteiden ajamisen akseli, on ymmärrettävä sen kahdessa ulottuvuudessa, sisäisessä ja ulkoisessa ulottuvuudessa, sen laajuuden mittaamiseksi.
Tässä mielessä Seneca-instituutin esittämä poliittisen tieteen, viestinnän ja vaalimarkkinoinnin asiantuntijan tutkinto esittelee niitä, jotka seuraavat sitä nykyaikaispolitiikkaan, maan sosiaalisen rakenteen analysointiin ja julkisten politiikkojen muotoiluun sekä poliittisen tutkijan ja poliittisen analyysin roolissa.
Kurssi sisältää myös poliittisten neuvottelujen ja poliittisen sovittelun tekniikat, jotta opiskelijat tietävät kunkin vaihtoehdon mahdollisuudet ja rajoitukset.
Samoin tämä koulutustoimi täydentyy poliittisen viestinnän strategioilla sen kolmessa ulottuvuudessa: sisäinen, ulkoinen ja institutionaalinen sekä vaalimarkkinoinnin ja poliittisen keskustelun työkalut.
akkreditointi
Tämä 300 tunnin kurssi on Akkreditoiva tutkintotodistus Seneca-instituutista, ja se toimitetaan Haagin Apostillen kanssa kansainvälisen pätevyyden antamiseksi.
Opetussuunnitelma
ohjelma
Tämän valtiotieteen, viestinnän ja vaalimarkkinoinnin erikoistutkinnon ohjelma koostuu 3 osasta, joista jokainen sisältää sarjan moduuleja:
osa I
Nykypolitiikka. Yhteiskunnallinen rakenne. Poliittinen filosofia. Valtiotieteen tavoite. Politiikan tutkijan rooli ja poliittinen analyysi. Julkisen politiikan muotoilu. Ulkopolitiikan muotoilu. Neutraalisuuden periaate. muut.
osa II
Poliittiset neuvottelut: rakenne, tavoitteet ja tyypit. Yhteistyö ja vastakkainasettelu. Poliittinen sovittelu: Pohdintoja ja perusteita. Välitysmallit. Etiikka sovittelussa. muut.
III osa
Poliittinen viestintä: institutionaalinen, sisäinen, ulkoinen. Osapuolten imago, institutionaaliset viestintävälineet. Tiedottajakoulutus, lehdistötiedotteet, lehdistötilaisuudet, kriisinhallinta. Viestintäosaston raportit. muut.
Poliittinen markkinointi: Mk ja Political Exchange. Mk ja poliittinen järjestelmä. Poliittinen markkinointimalli. Poliittisen vaihdon komponentit. Vaaliviestintä ja poliittinen vaihto. Poliittinen keskustelu (strukturointi ja analyysi). muut.
(täytä lomake, jotta tiedät koko ohjelman)
Metodologia
Tämä kurssi tarjotaan yksinomaan "on-line" -versiona.
Ohjelman tulos
tavoitteet
- Ymmärrä, mitä poliittinen prosessi on, sekä poliittiset organisaatiojärjestelmät
- Tutustu valtiotieteen menetelmiin ja tekniikoihin
- Tunnista erityyppiset analyysit, jotka voidaan suorittaa
- Ymmärrä julkisen politiikan tavoitteet
- Sukella ulkopolitiikan läpikotaisin tuntemalla sen elementit ja analyysitasot
- Ymmärrä poliittisen puolueettomuuden periaatteet ja erilaiset puolueettomuuden tyypit, joita syntyy
- Tunne poliittisen neuvottelun ominaisuudet ja tekniikat suunniteltujen tavoitteiden saavuttamiseksi
- Ymmärrä poliittisen sovittelun mahdollisuudet sekä sen rajoitukset
- Tutustu offline- ja online-poliittisen viestinnän hallintaan
- Tutustu poliittisen markkinoinnin strategioiden soveltamiseen
Ihanteelliset opiskelijat
Kenelle se on
- Toimittajille, jotka haluavat työskennellä politiikan tutkijoina tiedotusvälineissä
- Virkamiehille, jotka työskentelevät julkishallinnossa ja tarvitsevat osaamistaan laajentaa tai täydentää paremman suorituskyvyn saavuttamiseksi.
- Poliitikoille, joiden on ymmärrettävä poliittisen viestinnän eri muodot sekä Electoral Mk.
- Kehitysohjelmiin osallistuville kansainvälisille virkamiehille tai tekniseen tukeen kolmannen maailman hallituksille.
- Politiikkatieteilijöille, jotka tarvitsevat käsitteellistä tietoa julkisen politiikan muotoilusta ja poliittisen analyysin tekniikoista.
- Ammattilaisille, jotka ovat kiinnostuneita tämän erikoistumiskurssin suorittamisesta ammatillisen uudelleenpätevyyden saavuttamiseksi.
Uramahdollisuudet
Työvoiman lähteet
- Julkiset ja yksityiset laitokset
- Valtion hallinto (julkisen politiikan muotoilu)
- Poliittiset puolueet (analyytikkona, neuvonantajana tai johtajana)
- Media (politiikan tutkijana)
- Neuvoja johtaville virkamiehille (poliittisissa ja sosiaalisissa asioissa)
- Konsultointi (julkisten politiikkojen arviointi ja vaikutus)
- Think Tanks (paikallisen ja kansainvälisen politiikan tutkimus)