Taiteen maisteri katastrofien ja hätätilanteiden hallinnassa
Royal Roads University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Victoria, Kanada
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Sekoitettu
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Osa-aikainen
Lukukausimaksut
CAD 34 472 *
Hakemuksen määräaika
25 Mar 2024
Aikaisin aloituspäivä
25 Jun 2024
* Lukukustannukset ovat koko ohjelmalle: 32 496 dollaria (kansainväliset opiskelijat), 25 786 dollaria (kotimaiset opiskelijat).
Johdanto
Tämä dynaaminen kahden vuoden poikkitieteellinen tutkinto on omistettu sekä nykyisten että pyrkivien katastrofien ja hätätilanteiden hallinnan ammattilaisten kouluttamiseen. Tässä ohjelmassa opit tukemaan riskiryhmiä ja parantamaan niiden sietokykyä erilaisille vaaroille, joita he saattavat kohdata sekä nyt että tulevaisuudessa.
Ohjelma korostaa integroitua ja kokonaisvaltaista lähestymistapaa katastrofien ja hätätilanteiden hallintaan, joka perustuu ymmärrykseen siitä, että katastrofit ovat enemmän kuin vaaroja ja ovat ympäristö-, sosiaalisen, taloudellisen ja poliittisen alueen keskinäisten suhteiden ja keskinäisen rakentamisen tuotteita.
Ohjelman kuvaus
Katastrofi- ja hätätilanteiden hallinnan maisteriohjelma on kaksivuotinen monitieteinen tutkinto, joka on tarkoitettu sekä pyrkivien että olemassa olevien katastrofien ja hätätilanteiden hallinnan ammattilaisille. Ohjelma tutkii katastrofien ja hätätilanteiden hallinnan teoreettiset perusteet kasvavaksi käytännöksi ja opiskeluksi. Ohjelma korostaa kokonaisvaltaista ja kokonaisvaltaista lähestymistapaa katastrofien ja hätätilanteiden hallintaan, joka perustuu siihen, että katastrofit ovat enemmän kuin vaaroja ja jotka ovat tuotteiden välisiä suhteita ja keskinäistä rakentamista ympäristöön, yhteiskuntaan, talouteen ja poliittisiin aloihin. Tämä lähestymistapa tukee ajatusta siitä, että katastrofien ja hätätilanteiden hallintaprosessit ja -käytännöt voivat ja niiden pitäisi edistää riskien vähentämistä, yhteisöllisyyttä ja kestäviä yhteisöjä.
Tarjotaan myös yhden vuoden jatkotutkinto katastrofi- ja hätätilanteessa .
Toimitusmalli
Verkko-oppiminen
Suurin osa tästä ohjelmasta on kokenut verkko-oppimisen kautta. Verkkokurssit mahdollistavat työn ja perheen vaatimusten täyttämisen opiskelua. Käyttämällä web-pohjaista oppimisympäristöäsi voit käyttää lukemateriaaleja, täydentää yksittäisiä ja ryhmätöitä ja osallistua muiden luokkatovereiden ja ohjaajien kanssa. verkossa mistä tahansa. Jokainen online-kurssi kestää yhdeksän viikkoa, kahden viikon tauon kurssien välillä.
residenssi
Kaksivuotisen ohjelman aikana osallistut kahteen kahden viikon kampusklubiin. Tässä vuorovaikutteisesti ohjaajiesi, kohorttien ja tiimien kanssa. Sinulla on asetettu luento tuntia sekä kotitehtäviä ja kokouksia ulkopuolella tuntia tuntia, mikä on intensiivistä ja palkitsevaa aikaa.
Valmistusvaihtoehdot
Ensimmäisen opiskeluvuoden aikana kaikki opiskelijat ottavat saman kurssikokonaisuuden. Toisen vuoden aikana opiskelijat voivat valita seuraavista vaihtoehdoista:
Opinnäytetyö
Opinnäytetyötaiteen opiskelijat joutuvat tekemään toista tutkimusjaksoa toisessa asuinpaikassaan.
Kurssikohtainen raita
Kurssipohjaisen radan opiskelijat voivat jatkaa opintojaan verkossa toisen vuoden aikana valitsemalla valittavien sarjasta, joka on suunniteltu vetoamaan kaikkien kolmen humanitaarisen tutkimuksen jatko-opiskelijoiden opiskelijoihin.
Kurssin perustuva työharjoittelu
Kurssiperusteisessa kappaleessa opiskelijat voivat valita 6-harjoittelupaikan. Harjoittelupaikan opiskelijat saavat kenttätyön. Tämä kokemuksellinen oppiminen auttaa oppilaita soveltamaan teoreettista osaamistaan osoittamalla kykynsä reaalimaailmassa ja dokumentoimaan kokemuksiaan.
Oppimistulokset
Royal Roads University työskentelee tulossuuntautuneen oppimismallin kanssa. Osaamistavoitteet ovat selkeitä, selkeitä kielitaitoja, jotka opiskelijat osoittavat voidakseen suorittaa ohjelmaa onnistuneesti.
Katastrofi- ja hätätilanteiden hallinnan maisteriohjelmassa on viisi keskeistä oppimistuloksen osa-aluetta:
- Kriittinen ajattelu
- viestintä
- tutkimus
- tuntemus
- Ammattitaidot ja käytäntö
Oppimistulosten avulla voidaan selkeyttää ohjelman painopistettä, auttaa oppilaita yhdistämään ohjelmansa työpaikkaansa, keskittymään arviointiin / arviointiin ja auttaa työnantajia ymmärtämään ohjelman hyödyt.
Kenelle se on tarkoitettu
Tämä tutkinto on suunniteltu olemassa oleville ja pyrkiville katastrofien hallinnan ja hätäpalvelujen ammattilaisille. Monet opiskelijat tulevat valtion, hätäjohtamisen, terveydenhuollon, koulutuksen, kansalaisjärjestöjen, armeijan, poliisin, palokunnan ja yhteisön suunnittelun aloilta.
Hakijat, joilla ei ole virallista akateemista koulutusta pääsyä varten, voidaan arvioida sekä heidän muodollisen koulutuksensa että arkioppimisensa perusteella joustavan valintaprosessin mukaisesti. Hakemukset arvioidaan tapauskohtaisesti. Lisätietoja on pääsyvaatimussivullamme .
Pääsyvaatimukset
Normaali pääsy
- Neljän vuoden (tai vastaava) perustutkinto asiaankuuluvalla ja siihen liittyvällä alalla *, vähintään GPA-arvo (3,33 / 4,33) hyväksytyltä keskiasteen jälkeiseltä laitokselta
* Kukin ohjelma määrittelee asiaankuuluvat ja niihin liittyvät alat kurinpidollisten ja / tai ammatillisten käytäntöjen perusteella. Hakijoiden on henkilökohtaisissa lausuntokysymyksissä käsiteltävä sitä, miten he pitävät akateemista koulutustaan merkityksellisenä ja liittyvänä haluamaansa opinto-ohjelmaan.
Joustava pääsy
- Hakijoilla, jotka täyttävät tutkintovaatimuksen, mutta eivät GPA-vaatimusta, vaaditaan vähintään 5 vuoden merkityksellinen * työkokemus.
- Hakijat, joilla ei ole perustutkintoa, tarvitsevat yleensä 10 vuoden työkokemuksen, vähintään kahden vuoden merkityksellisen * työkokemuksen johtotehtävissä ** tai vastaavan yhdistelmän koulutusta ja kokemusta.
- Kaikkien joustavien hakijoiden on suoritettava akateeminen kirjoittaminen ja kriittinen ajattelu useita viikkoja ennen ohjelman aloittamista ja hankittava vähintään B + (77%).
* Jokainen ohjelma, joka perustuu kurinpidollisiin ja / tai ammatillisiin käytäntöihin, määrittelee, mitä pidetään merkityksellisenä työkokemuksena. Hakijoiden on henkilökohtaisissa lausuntokysymyksissä käsiteltävä, miten / miksi he pitävät ohjaajaansa (ja yleistä työkokemustaan) merkityksellisenä ja liittyvänä haluamaansa opinto-ohjelmaan.
** Kokemus johtotehtävissä otetaan huomioon urakehityksen kokonaisvaltaisen katsauksen perusteella, joka osoittaa pätevyyden ja / tai vastuullisuuden lisääntymistä. Tähän voi sisältyä muun muassa valvontatoiminnot, vastuun allekirjoittaminen, osallistuminen organisaation muutokseen ja / tai organisaation vision ja tehtävän toteuttaminen. Hakijoiden on henkilökohtaisessa lausunnossa käsiteltävä, miten heidän mielestään työkokemuksensa täyttää nämä vaatimukset
Englannin kielen taito
Jos englanti ei ole ensisijainen kieli, tutustu englanninkielisiin vaatimuksiimme .
tulokset
Kriittinen ajattelu
- Levitä kokonaisvaltainen ja tieteidenvälinen lähestymistapa DEM-opinto- ja käytäntöalaan.
- Tutki ja aseta omat henkilökohtaiset vakaumuksesi.
- Osoita avoimuutta ideoille ja teoille.
- Arvioi todisteet, niiden lähteet, merkitykset ja aikomukset.
- Tunnista, valitse ja lajittele asiaankuuluvat tiedot voidaksesi kuvata, tehdä johtopäätöksiä, syntetisoida ja vahvistaa tiedot.
- Tunnista ja selitä ammatillisen käyttäytymisen ja käytännön eettiset ulottuvuudet.
- Pohdi kriittisesti päätösten ja niistä johtuvien toimien vaikutuksia ja seurauksia.
viestintä
- Esitä ideoita ja argumentteja tehokkaasti suullisesti ja kirjallisesti.
- Osoita osaamista ihmissuhde- ja kulttuurienvälisessä viestinnässä.
- Analysoi kriittisesti uusien, uusien ja yhteistyössä syntyvien tekniikoiden vaikutus DEM-käytännön kenttään.
- Valitse ja käytä erilaisia viestintävälineitä tilanteen ja kontekstin arvioinnin perusteella.
tutkimus
- Havainnollista alan tiedon ja teorian käyttöä ja rajoituksia ammatilliseen DEM-käytäntöön.
- Tunnista ja selitä tutkimuksen keskeiset käsitteet ja rakenteet.
- Myötävaikuttaa opiskelun tai käytännön tietoon systemaattisella ja tunnustetulla tutkimussuunnittelulla ja -menetelmillä.
- Arvioi kriittisesti tiedon ja akateemisen materiaalin tarkkuus ja pätevyys.
- Tunnista aukot ammattitiedoissa ja etsi tietoa puutteiden korjaamiseksi.
tuntemus
- Analysoi historiallista ja nykyaikaista evoluutiota siitä, miten yhteiskunnat ovat ymmärtäneet vaarojen ja katastrofien väliset suhteet.
- Eristää, arvioi ja soveltaa katastrofien ja hätätilanteiden hallinnan teoreettisia perusteita kehittyvänä tutkimus- ja käytäntöalana.
- Tutki tärkeimpiä tekijöitä (esim. Sosiaaliset, poliittiset ja taloudelliset), jotka vaikuttavat siihen, miten vaaroja ja katastrofeja koetaan, koetaan ja miten niihin toimitaan tai miten niitä hallitaan.
- Tunnista ja arvioi esteet ja mahdollisuudet teorian soveltamiseen käytäntöön.
- Selitä ja analysoi historiallisia ja nykyaikaisia normeja, arvoja, periaatteita sekä poliittisia ja oikeudellisia puitteita, jotka ohjaavat katastrofien ja hätätilanteiden hallinnan käytäntöjä kotimaisissa ja kansainvälisissä yhteyksissä.
- Vertaa ja analysoi katastrofien ja hätätilanteiden hallinnan, katastrofiriskien vähentämisen, kestävän kehityksen ja ilmastonmuutokseen sopeutumisen välisiä yhteyksiä ja suhteita.
- Tunnistaa ja analysoida erilaisia malleja (esim. Päätöksenteko) ja kehyksiä sietokyvyn parantamiseksi, riskien vähentämiseksi ja katastrofien hallitsemiseksi paikallisessa, alueellisessa ja kansainvälisessä tilanteessa.
- Tunnista ja selitä stressin vaikutukset itse-, katastrofi- ja hätätilanteiden hallinnan ammattilaisille, muille sidosryhmille ja väestölle.
Ammattitaidot ja käytännöt
- Tunnista DEM-toiminnan kannalta merkitykselliset sidosryhmät ja kehitä yhteistyöprosesseja, joissa otetaan huomioon erilaiset edut, tarpeet, valmiudet ja kyvyt.
- Helpota ryhmien prosesseja, ottaen huomioon henkilökohtaisten tyylien ja ihmissuhteiden dynamiikan vaikutus päätöksentekoon ja ryhmävuorovaikutuksiin.
- Työskentele tulosperusteisessa suunnittelussa, joka sisältää yhteiset arvot, pitkän aikavälin suuntautumisen ja strategiset näkökulmat.
- Valitse tai kehitä joukko katastrofienhallintastrategioita, jotka:
- Integroi riskien ja sietokyvyn analyysi;
- Otetaan huomioon varianssi väestöryhmien ja niiden sisällä ja niiden sisällä;
- Sisällytä seuranta ja arviointi.
- Analysoi, seuraa ja arvioi monimutkaisia DEM-ongelmia ja -tilanteita.
- Helpottaa ja / tai johtaa päätöksentekoa ja mukautuvaa suunnittelua nopeasti muuttuvien, epävarmojen ja monimutkaisten ympäristöjen ennakoimiseksi ja vastaamiseksi niihin.
- Analysoi ja integroi eettiset vaikutukset päätöksenteko- ja suunnitteluprosesseihin.
Kurssit
- DEMNSOL: Opiskelijan suunta oppimiseen
- HUMSIP: harjoittelun valmistelu ja urakehitys taidot
- ITAI: Johdatus tieteelliseen koskemattomuuteen
- CPWB500: Perustukset: Lasten hyvinvoinnin uudelleen muotoilu monimutkaisessa globaalissa todellisuudessa
- DEMN502: Perusteet katastrofi- ja hätätilanteessa
- DEMN503: helpottaminen, koordinointi ja päätöksenteko monen sidosryhmän ympäristössä
- DEMN504: Katastrofien ihmisen ulottuvuudet
- DEMN552: Vaaran ja katastrofiriskin hallinta
- DEMN553: Katastrofivalmius ja kestävä palautuminen
- HUMS551: Tutkimuksen perusta
- PJMN501: Kompleksiprojektien hallinta
- DEMN601: Katastrofien ja kriisinhallinnan suunnittelu: Politiikasta käytäntöön
- DEMN602: Advanced Professional Practice: Suunnittelu joustavuudesta epävarmuuden aikakaudella
- HUMS611: kulttuurienvälinen osaaminen
- HUMS630: kehittyneet tutkimusmenetelmät
- HUMS641: Humanitaarisen toiminnan politiikan ja käytännön periaatteet
- HUMS642: Psykososiaaliset interventiot: Stressin, trauman ja häviön hallinta
- HUMS643: Etnopoliittiset konfliktit Kanadan tilanteessa
- HUMS644: Harjoittelu
- HUMS651: Humanitaarisen avun tapaustutkimukset: kehittyneet käytännöt ja käytännöt
- HUMS652: Adaptive Management monimutkaisille humanitaarisille ongelmille 21. vuosisadalla
- HUMS653: Ympäristö- ja resurssipohjainen konfliktinhallinta
- HUMS661: Riski- ja kriisiviestintä
- HUMS662: Ammatillinen käytäntö konfliktien ja muutosten hallinnassa
- HUMS671: Transdisciplinaryness käytännössä
- HUMS672: Julkiset kuvat oikeuteen ja oikeudenmukaisuuteen
- HUMS673: Alkuperäiskansatut näkemykset humanitaarisuudesta
- HUMS674: Glade-raportin kirjoittaminen
- HUMS691: Lyhyt paperi
- HUMS695: Opinnäytetyö
Taloudellinen tuki ja palkinnot
Financial Aid & Awards -tiimi tarjoaa täällä tietoa ja tukea erilaisista rahoituslähteistä ja palkintomahdollisuuksista, aloittaen videosta, joka esittelee kattavat tiedot, jotka löydät tältä verkkosivustolta ja blogistamme.
Katso yhteenveto valtion avustusohjelmista COVID-19-kriisistä kärsiville. Lisätietoja ...
Taloudellinen suunnittelu on tärkeä osa varhaisen koulutussuunnittelua. Tarkista rahoitusmahdollisuudet hyvissä ajoin ennen kuin ohjelmasi alkaa auttaa rakentamaan kohtuullisen budjetin.
lainat
Tutustu erilaisiin käytettävissä oleviin lainoihin opintojesi rahoittamiseksi. Lisätietoja ...
Palkinnot
Tutustu moniin kilpailukykyisesti myönnettyihin apurahoihin, palkintoihin ja apurahoihin, joita RRU ja muut rahoitusvirastot tarjoavat. Lisätietoja ...
Tutkimusapurahat
RRU hallinnoi tiettyjen rahoitusvirastojen apurahahallintoa. Nämä ovat joitain merkittävämpiä palkintoja. Lisätietoja ...
Muu rahoitus
Löydä vaihtoehtoisia rahoitusmahdollisuuksia, kuten Highbred Points. Lisätietoja ...
Opetussuunnitelma
Ohjelman kuvaus
Katastrofien ja hätätilanteiden hallinnan maisteriohjelma on kaksivuotinen monitieteinen tutkinto, joka on omistettu sekä pyrkivien että olemassa olevien katastrofien ja hätätilanteiden hallinnan ammattilaisten kouluttamiseen. Ohjelma tutkii katastrofien ja hätätilanteiden hallinnan teoreettisia perusteita kasvavana käytännön ja opiskelualueena. Ohjelmassa korostetaan integroitua ja kokonaisvaltaista lähestymistapaa katastrofien ja hätätilanteiden hallintaan, ja se perustuu ymmärrykseen siitä, että katastrofit ovat enemmän kuin vaaroja ja että ne ovat ympäristö-, sosiaali-, talous- ja poliittisten sfäärien keskinäisen yhteyden ja rakentamisen tuotteita. Tämä lähestymistapa tukee käsitystä siitä, että katastrofien ja hätätilanteiden hallintaprosessit ja -käytännöt voivat ja niiden pitäisi edistää riskien vähentämistä, yhteisön sietokykyä ja kestäviä yhteisöjä.
Tarjolla on myös vuoden mittainen katastrofi- ja hätätilanteen hallinnan tutkinto.
Toimitusmalli
Verkko-oppiminen
Suurin osa tästä ohjelmasta on koettu verkko-oppimisen kautta. Verkkokurssien avulla voit vastata työn ja perheen vaatimuksiin opiskelun aikana. Verkkopohjaisen oppimisalustamme avulla voit käyttää lukumateriaalejasi, suorittaa yksilö- ja ryhmätehtäviä ja olla tekemisissä muiden luokkatovereiden ja ohjaajien kanssa. verkossa mistä tahansa. Jokainen verkkokurssi on yhdeksän viikon mittainen, ja kurssien välillä on kahden viikon tauko.
Residenssi
Kaksivuotisen ohjelmasi aikana osallistut kahteen kahden viikon kampuksella olevaan residenssiin. Täällä voit olla kasvokkain vuorovaikutuksessa ohjaajien, kohortin ja tiimisi kanssa. Sinulla on luokkatunnit sekä kotitehtävät ja kokoukset oppituntien ulkopuolella, mikä tekee tästä intensiivistä ja palkitsevaa aikaa.
Täydennysvaihtoehdot
Ensimmäisen opiskeluvuoden aikana kaikki opiskelijat suorittavat samat kurssit. Toisena vuonna opiskelijat voivat valita seuraavista vaihtoehdoista:
Opinnäytetyön kappale
Opinnäytetyötä suorittavien opiskelijoiden on suoritettava toinen tutkimuskurssi toisen residenssinsä aikana.
Kurssipohjainen kappale
Kurssipohjaisen kurssin suorittavat opiskelijat voivat jatkaa opintojaan verkossa toisen vuoden aikana valitsemalla valinnaisista aineista, jotka on suunniteltu vetoamaan kaikkien kolmen humanitaaristen opintojen jatko-ohjelman opiskelijoihin.
Kurssipohjainen rata työharjoittelulla
Kurssipohjaisella radalla opiskelijat voivat valita 6 opintopisteen työharjoittelun. Harjoittelupaikan valitsevat opiskelijat saavat kenttäkokemusta. Tämä kokemuksellinen oppiminen auttaa opiskelijoita soveltamaan teoreettista tietoaan osoittamalla kykynsä todellisessa ympäristössä ja dokumentoimalla kokemuksensa.
Oppimistulokset
Royal Roads University toimii tulosperusteisen oppimismallin kanssa. Oppimistulokset ovat selkeitä, selkeitä kieliä kuvaavia tietoja ja suoritustehtäviä, joita opiskelijat osoittavat ohjelman menestyksekkäästi suorittamiseksi.
Katastrofien ja hätätilanteiden hallinnan maisteriohjelmassa on viisi keskeistä oppimistulosaluetta:
- Kriittinen ajattelu
- Viestintä
- Tutkimus
- Tietoa
- Ammatilliset taidot ja käytäntö
Oppimistulosten käyttäminen auttaa selventämään ohjelman painopistettä, auttaa opiskelijoita yhdistämään ohjelman työpaikkaansa, keskittyy arviointiin ja auttaa työnantajia ymmärtämään ohjelman hyödyt.
Kenelle se on tarkoitettu
Tämä tutkinto on suunniteltu olemassa oleville ja pyrkiville katastrofinhallinnan ja hätäpalvelujen ammattilaisille. Monet opiskelijat tulevat hallinnon, hätätilanteiden hallinnan, terveydenhuollon, koulutuksen, kansalaisjärjestöjen, armeijan, poliisin, palo- ja yhteisösuunnittelun aloilta.
Hakijat, joilla ei ole muodollista akateemista koulutusta pääsykelpoisiksi, voidaan arvioida sekä heidän muodollisen koulutuksensa että arkioppimisen perusteella joustavan hakuprosessin mukaisesti. Hakemukset arvioidaan tapauskohtaisesti. Lisätietoja saat pääsyvaatimukset -sivultamme.
Kurssit
- DEMNSOL: Opiskelijan suuntautuminen oppimiseen
- HUMSIP: Työharjoitteluun valmistautuminen ja uranhallintataidot
- ITAI: Johdatus akateemiseen rehellisyyteen
- CPWB500: Perusteet: Lasten hyvinvoinnin uudelleenkehystäminen monimutkaisissa globaaleissa todellisuuksissa
- DEMN502: Katastrofien ja hätätilanteiden hallinnan perusteet
- DEMN503: Fasilitointi, koordinointi ja päätöksenteko useiden sidosryhmien ympäristöissä
- DEMN504: Katastrofien inhimilliset ulottuvuudet
- DEMN552: Vaara- ja katastrofiriskien hallinta
- DEMN553: Katastrofiapu ja kestävä toipuminen
- HUMS551: Tutkimuksen perusteet
- PJMN501: Monimutkaisten projektien hallinta
- DEMN601: Katastrofien ja hätätilanteiden hallinnan suunnittelu: käytännöstä käytäntöön
- DEMN602: Edistynyt ammattikäytäntö: Resilienssin suunnittelu epävarmuuden aikakaudella
- HUMS611: Kulttuurienvälinen kompetenssi
- HUMS630: Kehittyneet tutkimusmenetelmät
- HUMS641: Humanitaarisen toiminnan politiikan ja käytännön perusteet
- HUMS642: Psykososiaaliset interventiot: Stressin, trauman ja menetyksen hallinta
- HUMS643: Etnopoliittiset konfliktit Kanadan kontekstissa
- HUMS644: Työharjoittelu
- HUMS651: Humanitaarisen toiminnan tapaustutkimukset: edistynyt politiikka ja käytäntö
- HUMS652: Mukautuva hallinta monimutkaisiin humanitaarisiin ongelmiin 2000-luvulla
- HUMS653: Ympäristö- ja resurssipohjainen konfliktien hallinta
- HUMS661: Riski- ja kriisiviestintä
- HUMS662: Ammatillinen käytäntö konfliktien ja muutosten hallinnassa
- HUMS671: Tieteidenvälisyys käytännössä
- HUMS672: Julkiset kuvat oikeudenmukaisuudesta ja oikeudenmukaisuudesta
- HUMS673: Alkuperäiskansojen näkökulmat humanitaarisuuteen
- HUMS674: Glade-raportin kirjoittaminen
- HUMS691: Lyhyt paperi
- HUMS695: Väitöskirja
Pääsymaksut
Galleria
Ohjelman tulos
Kriittinen ajattelu
- Sovella kokonaisvaltaista ja monitieteistä lähestymistapaa DEM-tutkimus- ja käytäntöalaan.
- Tutki ja sijoita omia henkilökohtaisia uskomuksiasi.
- Osoita avoimuutta ideoille ja toimille.
- Arvioi todisteita, niiden lähteitä, merkityksiä ja aikomuksia.
- Tunnista, valitse ja lajittele asiaankuuluvat tiedot, jotta voit kuvata, tehdä johtopäätöksiä, syntetisoida ja vahvistaa nämä tiedot.
- Tunnista ja selitä ammatillisen käyttäytymisen ja käytännön eettiset ulottuvuudet.
- Pohdi kriittisesti päätösten ja niistä johtuvien toimien vaikutuksia ja seurauksia.
Viestintä
- Ilmaise ideoita ja argumentteja tehokkaasti suullisessa ja kirjallisessa muodossa.
- Osoita osaamista ihmissuhde- ja kulttuurienvälisessä viestinnässä.
- Analysoi kriittisesti uusien, nousevien ja yhteistyöhön perustuvien teknologioiden vaikutusta DEM-käytäntökenttään.
- Valitse ja käytä erilaisia viestintävälineitä tilanteen ja kontekstin arvioinnin perusteella.
Tutkimus
- Havainnollista alan tiedon ja teorian käyttöä ja rajoituksia ammattimaiseen DEM-käytäntöön.
- Tunnista ja selitä tutkimuksen keskeiset käsitteet ja rakenteet.
- Osallistu opinto- tai käytäntöalan tietoon käyttämällä systemaattista ja tunnustettua tutkimussuunnittelua ja -menetelmiä.
- Arvioi kriittisesti tiedon ja akateemisen materiaalin tiukkuutta ja pätevyyttä.
- Tunnista ammatillisen tietämyksen puutteet ja etsi tietoa puutteiden korjaamiseksi.
Tieto
- Analysoi historiallista ja nykyaikaista kehitystä siitä, miten yhteiskunnat ovat oppineet ymmärtämään vaarojen ja katastrofien välisiä suhteita.
- Erota, arvioi ja sovella katastrofien ja hätätilanteiden hallinnan teoreettisia perusteita kehittyvänä tutkimus- ja käytäntöalana.
- Tarkastellaan keskeisiä tekijöitä (esim. sosiaalinen, poliittinen ja taloudellinen), jotka vaikuttavat siihen, miten vaarat ja katastrofit havaitaan, koetaan ja miten niihin reagoidaan tai miten niitä hallitaan.
- Tunnista ja arvioi esteet ja mahdollisuudet teorian soveltamiselle käytäntöön.
- Selitä ja analysoi historiallisia ja nykyaikaisia normeja, arvoja, periaatteita sekä poliittisia ja oikeudellisia kehyksiä, jotka ohjaavat katastrofien ja hätätilanteiden hallintakäytäntöjä kotimaisissa ja kansainvälisissä yhteyksissä.
- Vertaa ja analysoi katastrofien ja hätätilanteiden hallinnan, katastrofiriskien vähentämisen, kestävän kehityksen ja ilmastonmuutokseen sopeutumistoimien välisiä yhteyksiä ja suhteita.
- Tunnista ja analysoi erilaisia malleja (esim. päätöksenteko) ja puitteet selviytymiskyvyn parantamiseksi, riskien vähentämiseksi ja katastrofien hallitsemiseksi paikallisissa, alueellisissa ja kansainvälisissä yhteyksissä.
- Tunnista ja selitä stressin vaikutukset itse-, katastrofi- ja hätätilanteiden hallinnan ammattilaisille, muille sidosryhmille ja väestöryhmille.
Ammattitaito ja käytännöt
- Tunnista DEM-toiminnan kannalta merkitykselliset sidosryhmät ja kehitä yhteistyöprosesseja, joissa otetaan huomioon erilaiset edut, tarpeet, valmiudet ja valmiudet.
- Helpottaa ryhmäprosesseja ottaen huomioon henkilökohtaisten tyylien ja ihmissuhteiden dynamiikan vaikutus päätöksentekoon ja ryhmävuorovaikutukseen.
- Käytä tulospohjaista suunnittelua, joka sisältää yhteiset arvot, pitkän aikavälin suuntautumisen ja strategiset näkökulmat.
- Valitse tai kehitä erilaisia katastrofinhallintastrategioita, jotka:
- Integroidaan riski- ja resilienssianalyysi;
- ottaa huomioon väestöryhmien ja kontekstien väliset ja sisäiset vaihtelut;
- Sisällytä seuranta ja arviointi.
- Analysoi, seuraa ja arvioi monimutkaisia DEM-ongelmia ja -tilanteita.
- Helpottaa ja/tai johtaa päätöksentekoa ja mukautuvaa suunnittelua ennakoiden ja reagoidessaan nopeasti muuttuviin, epävarmoihin ja monimutkaisiin ympäristöihin.
- Analysoi ja integroi eettiset vaikutukset päätöksenteko- ja suunnitteluprosesseihin.
Apurahat ja rahoitus
Taloudellinen apu ja palkinnot
Financial Aid & Awards -tiimi on täällä tarjotakseen tietoa ja tukea erilaisista rahoituslähteistä ja palkintomahdollisuuksista alkaen videosta, joka esittelee kattavat tiedot, jotka löydät tältä verkkosivustolta ja blogistamme.
Katso yhteenveto hallituksen avustusohjelmista COVID-19-kriisistä kärsiville.
Taloussuunnittelu on tärkeä osa varhaiskasvatussuunnittelua. Tarkista rahoitusmahdollisuudet hyvissä ajoin ennen ohjelman aloittamista, jotta voit rakentaa kohtuullisen budjetin.
Lainat
Tutustu erilaisiin lainoihin, jotka ovat saatavilla opintojen rahoittamiseksi.
Palkinnot
Tutustu erilaisiin kilpailullisesti myönnettyihin stipendeihin, palkintoihin ja apurahoihin, jotka ovat saatavilla RRU:lta ja muilta rahoitustoimistoilta.
Tutkimusapurahat
RRU hoitaa valittujen rahoittajien apurahojen hallintoa. Nämä ovat joitain merkittävimmistä palkinnoista.
Muu rahoitus
Löydä vaihtoehtoiset rahoitusmahdollisuudet, kuten Highbred Points.
English Language Requirements
Todista englannin taitosi Duolingo-englannin testillä! DET on kätevä, nopea ja edullinen online-englannin koe, jonka hyväksyy yli 4 000 yliopistoa (kuten tämä) ympäri maailmaa.