Verkkoturvallisuutta ja Blockchain-verkkoa käsittelevä verkkokurssi: torjumaan verkkopalveluja

Yleistä

Ohjelman kuvaus

Kurssin tavoite

Tällä verkkokurssilla pyrimme antamaan yleisen ja yleisen näkemyksen tieto- ja viestintätekniikan asioiden tietoturvan nykytilasta ja työkaluista, joita voimme käyttää turvaamaan toimintamme verkossa (salausvaluutat, elektroniset tapahtumat).

kesto

4 viikkoa (1 moduuli viikossa). Aihealueen ymmärtämiseen tarjotaan materiaaleja, kuten esityksiä, oppaita, suositeltuja lukemia, aiheen voittamisen testi, epäilyjen ja opetusohjelmien ratkaisuohjelma. Lisäksi pidetään 1 tunnin kestäviä videoneuvotteluja, jotta kukin lohko voi keskustella elää opettajan kanssa.

Kohderyhmä

Se on avoin kurssi, jossa keskitytään talous-, oikeus- ja teknologia-alan ammattilaisiin, jotka haluavat tietää uudet haasteet kyberturvallisuuden, salakirjojen ja blockchainin suhteen.

Akateeminen ohjelma

Moduuli 1: Kyberturvallisuus

Opettaja: Enrique Avila

  • 1.1. Kyberturvallisuuden ja tietojärjestelmän peruskäsitteet
  • 1.2. Sääntely ja sovellettava oikeudellinen kehys
  • 1.3 Verkossa olevat uhat

Meillä on tässä lohkossa mahdollisuus analysoida tietoturvan uutta toimintamallia: Blockchain. Erityisesti Blockchain on mahdollisuus digitaalisen identiteetin ja konsensusteknologioiden kannalta hajautettuna turvamallina.

Moduuli 2: Kryptoekonomia ja kryptovaluutat

Opettaja: Sergio Muñoz

  • 2.1 Peruskäsitteet. lähde
  • 2.2 Oikeudellinen sääntely: Huoltoa koskevat velvoitteet.
  • 2.3 Älykkäät sopimukset

Cryptocurrency -hankkeen alkuperä tarkistetaan, sen luokat ja eri lähestymistavat sen luokitteluun oikeudellisesti pätevästä kehyksestä. Samoin säilytetään valvontamenettelyt ja epäsuorat riskit. Lopuksi älykkäiden sopimusten käsite otetaan käyttöön myöhemmin ja todellisten esimerkkien avulla kuvataan sen toimintaa ja oikeudellista majoitusta.

Moduuli 3: Markkinat ja digitaaliset maksuvälineet

Opettaja: Ana Gella Valdés

  • 3.1 Bitcoin
  • 3.2 Ethereum
  • 3.3 Muut kryptovaluutat

Tässä moduulissa analysoimme yksityiskohtaisesti kahden tunnetun cryptocurrency: bitcoinin ja ethereumin alkuperän sekä niiden tärkeimmät yhtäläisyydet ja erot, jotta voidaan analysoida cryptocurrency -tilannetta vuonna 2018.

Moduuli 4: Blockchain-tekniikka

Opettaja: Ramón Miralles

  • 4.1 Käsite ja alkuperä
  • 4.2 Oikeudellinen sääntely
  • 4.3 Avainjärjestelmät

Tässä moduulissa tehdään lähestymistapa blockchainin tekniseen käsitteeseen, jossa selitetään sen toiminta, sekä sen luokat (julkiset, yksityiset) alkaen sosiologisesta alkuperänsä, jotta ymmärrettäisiin paremmin siitä, miksi lohkoketjun syntyminen on. Lisäksi tarjotaan oikeudellista näkemystä sovellettavasta sääntelystä ja tämän teknologian tärkeimmistä haasteista.

titraus

Kurssin läpäisevät henkilöt saavat akateemisen todistuksen, joka vastaa 60 tuntia koulutusta Instituto Universitario de Investigación Ortega y Gasset .

Instituto Universitario de Investigación Ortega y Gasset pidättää oikeuden peruuttaa painos Master, jos ei ole riittävästi opiskelijoiden varmistaa elinkelpoisuuden.

rekisteröinti

Kurssin ilmoittautumismaksu on 600 €. Kurssilla on stipendi- ja alennusohjelma.

Määräaika ilmoittautumiselle on 5. helmikuuta.

Täytä seuraava rekisteröintilomake rekisteröintihakemuksen virallistamiseksi.

Hallinto - ja koordinointimekanismit

Valmistuneilla on rakenne, joka sisältää akateemisen suunnan, kunkin moduulin vastuuhenkilöt ja ohjaajan. GOBERNAn tekninen tiimi tukee kaikkia ohjelmille osoitettujen toimintojen suorittamista varten.

Ohjelman suunta vastaa diplomikurssin tavoitteiden asettamista ja varmistaa kunkin moduulin sisällön ilmaisemisen yleisillä ja erityisillä kompetensseilla. Moduulien opettajat ovat asiantuntijoita koko ohjelmassa opetetuista aiheista. Heidän tietonsa ja laajan ammatillisen liikeradansa ansiosta he voivat ohjata ohjelmaan sisältyviä koulutustoimintoja ja arvioida osallistujien suorituskykyä kunkin moduulin toimituksen jälkeen.

Lopuksi opettaja on suunniteltu lukemaan opiskelijoiden mukana ja tukemaan moduulien koordinaattoreita koko ohjelmassa. Sen tehtävät ovat seuraavat:

  • Suorita osallistujien henkilökohtainen seuranta moduulien toimituksen aikana.
  • Varmista, että opiskelijat suorittavat akateemisen kalenterin arviointitoimet.
  • Tukea moduulien koordinaattoreita hallinnollisissa tehtävissä ja akateemiseen kalenteriin asetettujen määräaikojen noudattamista.
  • Nostakaa ohjelman koordinaattorille akateemisen toiminnan kehittämisen aikana mahdollisesti syntyvät tapahtumat.

Yleiset suositukset akateemisen toiminnan aikana

Luokka-aineiston valmistelu

Luokkamateriaali on saatavilla virtuaaliluokassa, mukaan lukien luennoitsijoiden tekemät esitykset. On tärkeää, että osallistujat valmistelevat opetusmateriaalia etukäteen, valmistelevat erikseen muistiinpanoja sisällönsä arvioinneista ja osallistuvat aktiivisesti keskusteluihin, joita mainostetaan virtuaalifoorumissa. Jälkimmäistä arvioidaan yleensä.

Osallistujille annetaan opas siitä, miten analysoida tapaustutkimusta, joka voidaan ladata kurssin yleiseen tietokenttään.

Tietoja streaming-luokista

Suoratoistot alkavat Espanjassa klo 16.30 ja kestävät yhden tunnin, ylivoimaisen esteen vuoksi asetettuun ajankohtaan voi tulla muutoksia. Joka tapauksessa Goberna-tiimi ilmoittaa viipymättä alkuperäisessä suunnittelussa tapahtuvista muutoksista.

Istuntojen päivä ja aika määritellään kunkin moduulin opetusoppaassa. Niille osallistujille, jotka eivät voi tällä hetkellä liittyä, istunnot tallennetaan, jotta he voivat nähdä ne milloin tahansa.

Suoratoiston viimeisessä osassa opiskelijoilla on mahdollisuus kysyä suoraan kunkin moduulin opettajilta selventääkseen tai laajentaakseen niitä näkökohtia, joita ne pitävät sopivina.

Arviointijärjestelmä

Kunkin moduulin arviointijärjestelmä on määritelty didaktisissa oppaissa ja sisältää kunkin opettajan ehdottaman toiminnan pätevyysprosentit sekä arviointikriteerit. Ohjelma on hyväksyttävä, ja se on vaatimus moduulien hyväksymisestä ja kaikista arvioitavista toiminnoista, jotka on sisällytetty akateemiseen kalenteriin. Loppuviikon katsotaan takaisinperintää niille osallistujille, jotka ovat perustelluista syistä joutuneet lykkäämään toiminnan kehittämistä. On kuitenkin tärkeää muistaa, että ryhmätoiminnot eivät toipu.

Arvioinnin keskeinen näkökohta on opiskelijoiden aktiivinen osallistuminen virtuaalifoorumien keskusteluihin. Tässä mielessä on suositeltavaa, että he pääsevät säännöllisesti virtuaaliluokkaan ja jakavat näkemyksensä muiden osallistujien ja opettajien kanssa. Ohjelman koordinointi ja ohjaaja antavat heille oikea-aikaisia tietoja ohjelman jokaisesta vaiheesta viikoittaisella ilmoituksella ilmoitustaululle.

Opiskelijoiden tukipalvelut

Hallinnon tuntemus - johdanto-osa.

Kunkin ohjelman suunnitteluun sisältyy yhden viikon opiskelijoiden perehdytysjakso, jonka aikana kehitetään johdanto-osa, jonka aikana sinulle annetaan tietoja GOBERNA Latin Americastä ja sen teknisestä ryhmästä. tapausmenetelmän, arviointijärjestelmän ja virtuaalisen kampuksen työkalujen ominaisuudet. Osallistujilla on yleinen opas ohjelmaan, jossa he voivat tutustua akateemiseen kalenteriin ja yksityiskohtaisen kuvauksen käynnistetyistä koulutus- ja arviointitoimista.

Osallistujien henkilökohtainen seuranta

Ohjaajat seuraavat päivittäin osallistujien suoritusta ja varmistavat heidän osallistumisensa koulutustoimintaan sekä moduuliarvioinneissa saamansa tulokset. Hän päivittää säännöllisesti virtuaalikampussa kiinnostavia uutisia opiskelijoille ja lähettää muistutuksia tehtävistä, jotka heidän on suoritettava akateemisen kalenterin mukaan. Tutorien suorittama seuranta on avain ohjaamaan osallistujia ajanhallintaan ja pitämään heidät motivoituneina ohjelman kehittämisen aikana.

Seuranta tehdään ottaen huomioon kunkin opiskelijan profiili ja tarpeet. Virtuaalikampuksen työkaluilla saadaan tietoa osallistujien pääsystä ohjelman sisältöön ja heidän osallistumisestaan keskusteluun. Lisäksi henkilökohtaiset yhteydenotot tehdään sähköpostitse ja puhelimitse saadaksesi selville syyt opiskelijoiden heikkoon osallistumiseen, jos näin tapahtuu. Henkilökohtaisten istuntojen aikana opiskelijat voivat pitää kokouksia ohjaajien kanssa sopivimpien viestintäkanavien luomiseksi koko ohjelman ajan.

Neuvottelut ja opetusohjelmat

Opiskelijoilla on sarja työkaluja, joiden avulla he voivat tehdä päivittäin kyselyjä moduulien sisällöstä ja välittää ohjelmasta vastaaville kaikista tapahtumista, joita voi syntyä sen kehittämisessä. Tuutorit pitävät kirjaa osallistujien järjestämistä kuulemisista ja ovat sitoutuneet vastaamaan enintään 72 tunnin kuluessa.

Opetusohjelmat toteutetaan aktivoimalla virtuaaliset foorumit tai järjestämällä puhelut osallistujien ja moduulien koordinaattoreiden välillä. Joka tapauksessa ohjelman johdon vastuulla on määritellä sopivin toimintatapa moduulien tarpeiden ja ohjelmaan osallistuvien lukumäärän perusteella.

Neuvottelut opettajien kanssa on tehtävä virtuaalikampuksen kautta välttäen sähköpostin käyttöä. Kyselyihin voidaan vastata foorumeilla tai suorana viestinä.

Virtual Campus

Virtuaalikampus on online-opetus- ja vuorovaikutusalusta, jota GOBERNA Latin America tarjoaa opetushenkilöstölle ja koulutukseen osallistujille. Tämä tuki helpottaa opettajien ja opiskelijoiden lähentymistä ja mahdollistaa pääsyn akateemiseen sisältöön. Se on koulutuksellinen tuki kasvokkain istunnoille ja perustyökalu virtuaaliistuntojen kehittämiseen.

Opiskelijoiden on päästävä virtuaalikampukseen FOM-yhteisösivun www.comunidadfom.com kautta. Ohjelman akateeminen koordinointi antaa heille käyttäjätunnuksen ja salasanan, jotta he voivat käyttää sitä. Tutustuaksesi tämän alustan toimintaan annetaan perustiedot käytöstä.

Viimeksi päivitetty Huhti 2020

Oppilaitoksesta

El Instituto Universitario de Investigación Ortega y Gasset, IUIOG, es un centro de excelencia en posgrado adscrito a la Universidad Complutense de Madrid. Especializado desde hace más de 30 años en e ... Lue lisää

El Instituto Universitario de Investigación Ortega y Gasset, IUIOG, es un centro de excelencia en posgrado adscrito a la Universidad Complutense de Madrid. Especializado desde hace más de 30 años en el desarrollo e impartición de doctorados y másteres de alta calidad en los ámbitos de las Ciencias Sociales, las Humanidades y las Ciencias de la Salud, sus programas cuentan con reconocimiento oficial y, también, por ranking de prestigio. Näytä vähemmän