Maisteri poliittisesta viestinnästä ja yhteiskunnasta
ESPM – Brasil
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
São Paulo, Brasilia
Kieli (kielet
Portugalin kieli
Opintomuoto
Etäopiskelu
Kesto
3 lukukaudet
Vauhti
Osa-aikainen
Lukukausimaksut
BRL 564 / per month *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
* jopa 35 erää 564,11 BRL + 1 erä 621,19 BRL
Johdanto
Koko tämän maisterin aikana opiskelijat ovat valmiita:
- Arvioi skenaarioita, keskustele joistakin nyky-yhteiskunnan tärkeimmistä teemoista pyrkien ymmärtämään sen pääpiirteitä ja muodissa olevia keskusteluja;
- Ymmärtää poliittisen viestinnän käsitteet ja parhaat käytännöt, tietäen niiden alustat, tekniikat ja toimintatavat, toteuttaa ne tehokkaasti ja luoda strategioita, jotka luovat merkityksellisiä ja positiivisia suhteita yleisöönsä;
- Käytä opittua todellisissa tilanteissa hahmottelemalla menetelmiä ja käyttämällä opittua sisältöä työn vaatimuksissa.
Yhteistyö- ja vaihtoympäristössä professorit ja opiskelijat jakavat tietoja ja kokemuksia, jotta jokainen hankkii taitoja soveltaa alueella; moduulit pyrkivät kehittämään opiskelijaa toimimaan itsevarmasti tosielämässä.
Ihanteelliset opiskelijat
kenelle se on tarkoitettu
- Vastaa virassa olevien parlamentaarikkojen, pormestareiden ja kuvernöörien viestinnästä (ja markkinoinnista). Heidän on selviydyttävä imagon rakentamisen haasteista ja varmistettava asianmukainen vuoropuhelu väestön kanssa.
- Ammattilaisia, jotka työskentelevät digitaalisen median parissa ja haluavat syventää (myös offline-tilassa) viestintä- ja markkinointitekniikoita sosiopoliittisessa kontekstissa.
- Konsultit, muun muassa vaalikampanja-ammattilaiset, jotka etsivät vakautta ja ammattimaisuutta vaalikilpailussa käytettäviin strategioihin, tavoitteenaan hankkia valmiuksia analysointiin, skenaarioiden arviointiin, suunnitteluun ja toteutukseen.
- Toimistot, viestintä- ja suhdetoimintatoimistot, konsulttiyritykset, joiden on koulutettava ammattilaisiaan poliittisen viestinnän alalla.
- Viestinnän, mainonnan ja markkinoinnin ammattilaisia, jotka työskentelevät kaupallisessa kontekstissa, mutta haluavat hankkia uutta tietoa ja taitoja laajentaakseen mahdollisuuksiaan markkinoilla ja rikastuttaakseen itseään älyllisesti.
- Yhteiskunnalliset ja poliittiset johtajat, neuvonantajat, jotka pyrkivät laajentamaan kykyään ymmärtää yhteiskuntaa ja kommunikoida eri sidosryhmien kanssa.
Opetussuunnitelma
mitä opit
Tieteen johtajina toimivat professorit, joilla on kokemusta alalta ja jotka hallitsevat oman teemansa teoreettis-metodologista viitekehystä. He esittelevät sisältöä suorana verkkokonferenssin kautta ja tuovat vuorovaikutusta opiskelijoiden kanssa, bibliografisia viitteitä, tapaustutkimuksia ja asiaankuuluvia käsitteitä.
- Integroiva kurinalaisuus
- Markkinointi ja poliittinen viestintä: Johdanto ja käsitteet
- Viestintä ja julkinen sfääri: Habermasilainen malli ja nykyajan haasteet
- Erottelu sosiaalisissa verkostoissa: strategiat, kontekstit, analyysi ja sisältö
- Big Data ja CRM
- Äänestäjien käyttäytyminen nyky-yhteiskunnassa
- Diskurssianalyysi ja rakentaminen
- Vaalikampanja – viestintä ja markkinointi
- Televisio, radio ja lehdistö
- Laadulliset tutkimusmenetelmät
- Tarinankerronta, transmedian narratiivit ja poliittisten merkkien rakentaminen
- Brasilian yhteiskunnan demografinen sosiaalinen analyysi
- Demokraattinen kulttuuri, media ja yleinen mielipide
- Kurssin suorittaminen (TCC) *
*Kurssin lopussa opiskelijat esittelevät kurssin johtopäätöstyön (TCC) henkilökohtaisesti professoripaneelille. Esitys pidetään yhdessä ESPM:n yksiköistä São Paulossa, Rio de Janeirossa tai Porto Alegressa.
Ohjelman tulos
alumni profiili
Poliittisen viestinnän ja yhteiskunnan maisterin tutkinnon suorittaneiden odotetaan täyttävän seuraavat pätevyydet:
- Havainnoi ja soveltaa poliittisen viestinnän ja markkinoinnin parhaita käytäntöjä pohtien strategioita, analyyseja ja sopivia tuloksia tuottavia työkaluja.
- Keskustele ja analysoi joitain nyky-yhteiskunnan pääpiirteitä.
- Muodosta ja johda sitoutuneita tiimejä, jotka tavoittelevat tuloksia ja toimivat vakavasti ja innokkaasti markkinoinnin ja poliittisen viestinnän eri aloilla.
- Tee päätöksiä analyyttisten menetelmien ja tärkeiden teoreettisten lähteiden avulla.