Muodin ymmärtäminen: liiketoiminnasta kulttuurikurssille - Institut Français de la Mode (IFM)
FutureLearn
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Online France
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Etäopiskelu
Kesto
4 viikkoa
Vauhti
Osa-aikainen
Lukukausimaksut
USD 59 / per course *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Sep 2024
* voit oppia sen ilmaiseksi tai päivittää kurssin ja saada lisäetuja 59 dollaria
Apurahat
Tutki stipendimahdollisuuksia opintojen rahoittamiseksi
Johdanto
Löydä muodin liiketoiminta ja ymmärrä muotiteollisuuden kulttuurivaikutukset Institut Français de la Mode -sovelluksen avulla.
Astu muotimaailmaan ja opiskele muotia ja kulttuuria Chanelin ja YSL: n kanssa
Haluatko tietää, kuinka muotiteollisuus on muuttanut ja muokannut länsimaista kulttuuria viimeisten 150 vuoden aikana?
Tämä 4 viikon kurssi syvenee muotimaailmaan ja tutkii muotia sekä kulttuuri-ilmiönä että luovana teollisuutena.
Tutki muodin, yhteiskunnan ja liiketoiminnan välistä vuorovaikutusta huippumuotisuunnittelijoiden ja Institut Français de la Mode -tutkimuksen professoreiden kanssa.
Tutustu muotitrendien syntymiseen
Mistä muoti todella tulee? Aloitat kurssin vastaamalla tähän kysymykseen ja oppimalla modernin muodin ja sen nykyaikaisen merkityksen.
Tutki muotiteollisuuden nousua teollisen vallankumouksen aikana ja arvioi, kuinka tuotemerkit lisäävät modernisuutta muotoiluunsa. Kurssilla on tapaustutkimuksia huippumuotisuunnittelijoilta, kuten Chanel ja Gucci.
Tutki muotisuunnittelijoiden ja tuotemerkkien roolia
Ajattelet muodin ja politiikan suhdetta ja kysyt, onko muotisuunnittelijoilla ja tuotemerkeillä valta olla sosiaalisia toimijoita.
Tutki myös muotikoodia ja muodin kieltä pohtien, ovatko muotimerkit luovia kieliä.
Ymmärrä kulutus muotiteollisuudessa
Viimeisellä viikolla tutkit muodin kulutusta ja kehität ymmärrystäsi siitä, miten se toimii sosiaalisena markkerina ja identiteettikonstruktiona.
Arvioit, mitä vaatii muotimallin luominen ja kehittäminen, ja tarkastelet trendien, kausiluonteisuuden ja innovaatioiden risteyksiä.
Milloin haluaisit aloittaa?
Useimmat FutureLearn kurssit suoritetaan useita kertoja. Jokaisella kurssin juoksulla on asetettu aloituspäivämäärä, mutta voit liittyä siihen ja työskennellä sen läpi sen alkamisen jälkeen.
- Saatavilla nyt
Mitä saavutat?
Kurssin loppuun mennessä pystyt:
- Kehitä monialaista tietämystä ja asiantuntemusta, jonka tarkoituksena on ymmärtää nykyaikaisen muotialan logiikkaa.
- Tunnista eri muotitalojen luovat mallit ja niiden käsitys ajasta.
- Tutustu trendien diffuusiomalleihin.
- Tulkitse muodin siluetti.
- Selitä kuluttajakäyttäytymisen rakenne.
Kuka on kurssi?
Olitpa markkinointiin erikoistunut opiskelija kiinnostunut kuluttajakulttuurista tai olet kokenut muotiammattilainen, joka haluaa parantaa tietämystään, tämä kurssi on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat syventää ja erikoistua tietämystään muotialasta.
Tämä kurssi on tärkeä myös muotiyrittäjille, jotka tarvitsevat kokonaisvaltaisen kuvan alan tärkeimmistä menestystekijöistä.
Tätä kurssia tukee DEFI.
Kenen kanssa opit?
Benjamin Simmenauer
Olen pysyvä professori Institut Français de la Mode -opistossa, jossa opetan muotiteoriaa ja muotibrändejä. Taustani on analyyttisessä filosofiassa ja yhteiskuntatieteissä.
Kuka kehitti kurssin?
Institut Français de la Mode (IFM)
IFM (Institut Français de la Mode) on tekstiili-, muoti-, ylellisyys- ja muotoiluteollisuuteen erikoistunut korkeakoulu, joka sijaitsee Pariisissa, Ranskassa.
Liity tälle kurssille
Vapaa | Päivitä | Rajoittamaton |
Liity ilmaiseksi ja saat:
| Päivitä tämä kurssi ja saat:
| Osta Rajoittamaton ja saat:
|
Ohjelman lukukausimaksu
Tietoja koulusta
Kysymyksiä
Samanlaisia kursseja
Muotibrändäyksen ja viestinnän verkkokurssi
- London, Yhdistynyt kuningaskunta