MA aikuisten oppimisessa ja globaalissa muutoksessa
Linköping University
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Linköping, Ruotsi
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Etäopiskelu
Kesto
4 lukukaudet
Vauhti
Osa-aikainen
Lukukausimaksut
SEK 94 600 / per year *
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Aug 2024
* vain opiskelijoille EU: n, ETA: n ja Sveitsin ulkopuolelta
Johdanto
- Aloitus: elokuu 2021
- Opiskelupaikka: Etäisyys
- Taso: Toinen jakso
Kaikkialla maailmassa hallitukset kehottavat kansalaisia kouluttautumaan ja kouluttautumaan pysyäkseen kilpailukykyisenä kytketyssä maailmassa. Globalisaation kriittiset keskustelut vaativat kykyä oppia tilanteissa, jotka ylittävät laajat kulttuuriset ja maantieteelliset erot. Ohjelmamme on tarkoitettu niille, jotka haluavat ymmärtää aikuiskoulutusta globaalien muutosten puitteissa ainutlaatuisessa digitaalisessa oppimismuodossa, joka on saanut kansainvälistä suosiota.
Verkko-oppimistehtävät
Tämä maisteriohjelma parantaa opiskelijoiden kykyä työskennellä globalisoituvassa maailmassa ja haastaa perinteiset näkökulmat globalisaatioon. Ohjelmamme on tasavertainen yhteistyö Kanadan ja Etelä-Afrikan yliopistojen kanssa. Kaikki kurssitoiminnot suoritetaan digitaalisessa oppimisympäristössä, jossa opitaan yhdessä kumppanuusyliopistojen opiskelijoiden kanssa globaalissa luokassa, mikä tekee ohjelmasta todella kansainvälisen. Kurssit sisältävät aiheita, kuten itsensä löytämisen globaaliin oppimiseen, aikuiskoulutukseen: asiayhteydet ja näkökulmat, globaali / paikallinen oppiminen ja tutkimuksen ymmärtäminen.
Valmistuneet henkilöt kykenevät oppimaan ja opettamaan maailmanlaajuisesti, käyttämään globaalia kytkentäteknologiaa, ymmärtämään tietoon perustuvia yhteiskuntia ja niiden vaikutuksia oppimiseen, ymmärtämään globalisaation keskusteluja, kehittämään kulttuurisia herkkyyksiä ja herkkyyttä sekä kehittämään tasa-arvonäkökulmaa oppimiseen ja omien ammatillisten käytäntöjensä muuttamiseen. He voivat myös jatkaa akateemista uransa jatkohankkeissa.
Ohjelma voitti vuoden 2005 Curriculum Innovation Award -palkinnon, jonka myöntää Amerikan aikuisten ja täydennyskoulutuksen yhdistyksen aikuiskoulutuksen professoreiden komitea, ja myös e-Learning Excellence Award -palkinnon (2015) 14. e-oppimisen eurooppalaisessa konferenssissa, joka pidettiin Hertfordshire University, Iso-Britannia.
Valinta perustuu akateemisiin arvosanoihin ja aiesopimukseen. Hakijan on toimitettava englanniksi kirjoitettu aiesopimus, jossa selitetään miksi he haluavat opiskella tätä ohjelmaa (noin 1000 sanaa). Kirjeessä tulisi olla yhteenveto kandidaatin esseestä / projektista ja kuvaus akateemisista opinnoista ja aikuiskoulutukseen liittyvistä työkokemuksista.
Opetussuunnitelma
Ohjelman tarkoituksena on parantaa ammatinharjoittajien kykyä työskennellä globalisoituvassa maailmassa ja haastaa globalisaation perinteiset näkökulmat. Se tekee tämän kehittämällä kriittisen näkökulman globalisaatioon sekä reflektoivaan ja strategiseen käytäntöön. Ohjelman ominaispiirre on dialektiikka opiskelijoiden henkilökohtaisten kokemusten ja ohjelman käsitteellisten resurssien välillä. Tämä tarkoittaa, että näkökulmat ja teoriat, mukaan lukien monet aikuiskoulutuksen alueet, joihin opiskelijat saatetaan yhteyttä, mukaan lukien monet alueet.
On olemassa nouseva käytäntökenttä, joka koskee globaalia ilmiötä; ammatinharjoittajien oppimisulottuvuus ja tapa, jolla ammattilaiset käyttäytyvät ja rakentavat heidän eri kontekstinsa. Tämä monipuolinen ryhmä ammattilaisia kohtaa uusia haasteita, jotka seuraavat talouden, yhteiskunnan ja kulttuurin kiihtyvää globalisaatiota. Globalisaation vaikutuksia voitaisiin kuvata taloudellisina muutoksina, viestinnän ja verkottumisen uusina muotoina, uuden tekniikan käytöna, erojen ylittämiseksi jne. Näihin haasteisiin sisältyy myös vaatimuksia suuremmasta tehokkuudesta ja tuottavuudesta sekä etenemisen monimutkaisuuksista. sosiaalinen oikeudenmukaisuus ja oikeudenmukaisuus.
Oppimisympäristö muuttuu vastauksena globalisaatioon, ja eri alueiden ammattilaiset kohtaavat tämän vaikutuksen. Oppimisulottuvuudesta tulee tärkeä ominaisuus monille harjoittajille. Epävakaus ja muutokset ovat ominaisia ja kannustavat etsimään uusia näkökulmia selviytyäkseen tuntemattomasta. Tarvittavat taidot ja ominaisuudet ovat verkottumistaidot, kyky työskennellä muiden kulttuurien ihmisten kanssa. Toinen ulottuvuus on myös kyky työskennellä etäältä, käsitellä uusia viestintämuotoja ja edistää virtuaalisia yhteisöjä.
Aikuiset oppivat monipuolisella käytännön alalla, jolla on monia erikoisuuksia; inhimillisten voimavarojen kehittäminen, terveydenhuollon koulutus, yhteisöpohjainen aikuiskoulutus, ammatillinen koulutus, peruskoulutus jne. Harjoittajilla on myös monenlaisia tehtäviä, he ovat opettajia, hallintovirkamiehiä, päätöksentekijöitä, organisaation oppimisen helpottajia ja niin edelleen. Muilla ammatinharjoittajilla, kuten esimiehillä, lakimiehillä ja insinööreillä, on myös oppimisen ulottuvuus työssään. He oppivat ja opettavat päivittäisessä käytännössä, usein epämuodollisesti ja satunnaisesti.
Tarkoitus
Tavoitteena on tarjota korkealaatuinen aikuiskoulutuksen maisterin tutkinto, joka sekä sisällöllisesti että prosessina antaa opiskelijoille käsityksen globalisaatiosta ja kulttuurienvälisestä yhteistyöstä. Ohjelman tulisi myös parantaa ymmärrystä erilaisista konteksteista ja tarjota kokemusta työskentelystä erilaisissa oppimistavoissa.
tavoite
Tieto ja ymmärrys
- rohkaista ymmärtämään aikuiskoulutuksen yhteisiä piirteitä ja eroja eri konteksteissa.
- ymmärtää tietoon perustuvia yhteiskuntia ja niiden vaikutuksia oppimiseen.
- kehittää ymmärrystä globalisaation diskursseista.
- arvostaa nykyisen kehityksen historiallista taustaa ja linkittää ne omaan harjoittelupaikkaan.
- haastaa ortodoksioita aikuiskoulutuksen teoriassa ja käytännössä.
Taidot ja kyvyt
- oppia käyttämään opetus- ja oppimistekniikoita globaalisti.
- oppia oppimaan ja työskentelemään maailmanlaajuisesti.
Arvot ja asenteet
- kehittää kulttuurisia herkkyyttä ja herkkyyttä.
- omaksua monipuolinen tasa-arvonäkökulma kaikkiin oppimiskysymyksiin.
- harjoittaa oman ammatillisen käytännön uudelleenmuokkaamista.
- luoda suhteiden verkostoja maiden välillä ja auttaa perustamaan globaalin aikuiskoulutuksen harjoittajien yhteisön.
Uramahdollisuudet
Loppukokeen jälkeen sinulla on teoreettista tietoa globalisaatiosta ja sen vaikutuksista eri paikoissa. Tätä tietoa tarvitaan, kun työskentelet erilaisissa muodollisissa ja epävirallisissa aikuiskoulutusorganisaatioissa.
Ohjelman suorittaneet kykenevät: oppimaan ja opettamaan maailmanlaajuisesti, käyttämään globaalia kytkentäteknologiaa, ymmärtämään tietoon perustuvia yhteiskuntia ja niiden vaikutuksia oppimiseen, ymmärtämään globalisaation keskusteluja, kehittämään kulttuurisia herkkyyksiä ja herkkyyttä sekä kehittämään tasa-arvonäkökulmaa oppimiseen ja uudelleenkehittämiseen omat ammatilliset käytännöt.
Opiskelijat voivat myös jatkaa akateemista uransa jatkohankkeissa.
Sisäänpääsyvaatimukset
Kandidatexamenia vastaava kandidaatin tutkinto, jolla on pääaine koulutuksessa, aikuiskoulutuksessa tai muussa aikuiskoulutuksen alaan liittyvässä aiheessa
tai
Kandidaatin tutkinto, joka vastaa ruotsalaista Kandidatexamenia, sekä aikuiskoulutuksen kannalta merkityksellisiä akateemisia lisätutkimuksia
tai
Kandidaatin tutkinto, joka vastaa ruotsalaista Kandidatexamen-tutkintotodistusta, sekä vähintään kolmen vuoden työkokemus aikuiskoulutuksessa.
Englanniksi, joka vastaa ruotsinkielisen toisen asteen koulutuksessa saavutettua englannin tasoa (englanti B / englanti 6).
Pääsymaksut
Opetussuunnitelma
Lukukausi 1 (syksy 2024)
- LIVLD2 --- paikantaminen globaalissa oppimisessa, osa I --- 4.5
- 945A02 --- Aikuisoppiminen: Näkökulmat ja kontekstit --- 7.5
- LIVLD4 --- Työ ja oppiminen --- 7,5*
Lukukausi 2 (kevät 2025)
- LIVLD4 --- Työ ja oppiminen --- 7,5*
Lukukausi 3 (syksy 2025)
Esikurssit
- 945A05 --- Tutkimuksen ymmärtäminen --- 7,5*
- LIVLD6 --- Globaali/paikallinen oppiminen --- 7.5
Lukukausi 4 (kevät 2026)
Esikurssit
- 945A05 --- Tutkimuksen ymmärtäminen --- 7,5*
Apurahat ja rahoitus
Apurahat
Linköpingin yliopisto (LiU) tarjoaa rajoitetun määrän apurahoja erinomaisille kansainvälisille opiskelijoille. Joillekin ohjelmille ja kansallisuuksille on myös mahdollista hakea apurahaa Ruotsin instituutin kautta. Ruotsissa on myös muita opintojen rahoitusmahdollisuuksia.
LiU: n kansainvälinen apuraha
LiU: n kansainvälisen apurahan tarkoituksena on tukea kansainvälisiä maisteriopiskelijoita, joilla on merkittävä akateeminen potentiaali ja joiden on maksettava lukukausimaksut. LiU: n kansainvälisen apurahan saaneen opiskelijan lukukausimaksuja alennetaan 25, 50 tai 75%. Tarjoamme rajoitetun määrän näitä apurahoja uusille opiskelijoille.
Voinko hakea?
Opiskelijat, jotka ovat hakeneet maisteriohjelmaan Linköpingin yliopistossa ja jotka täyttävät kaikki seuraavat ehdot, voivat hakea apurahaa:
- hait ensimmäiselle hakukierrokselle määräaikaan mennessä
- toimitit kaikki vaaditut asiakirjat määräaikaan mennessä
- valitsit ensimmäiseksi prioriteetiksesi Linköpingin yliopiston maisteriohjelman (sijalla 1/4)
- sinut on hyväksytty ensimmäiseen valintaasi valintatuloksia koskevassa ensimmäisessä ilmoituksessa (yleensä huhtikuun alussa)
- Sinun on maksettava lukukausimaksut.
Apurahat Ruotsissa opiskeluun
Ruotsin instituutin apurahat
Valtion virasto Ruotsin instituutti (SI) tarjoaa erilaisia apurahoja riippuen opiskelun tasosta, maasta, josta olet kotoisin, ja opintojesi tarkoituksesta. SI-apurahojen hakuaika vaihtelee. Lue lisää SI-apurahoista ja hakemisesta heidän verkkosivuiltaan.
Muut apurahat
Monet yhdistykset, säätiöt ja muut organisaatiot tarjoavat apurahoja tai matka-apurahoja Ruotsissa suoritettaviin opintoihin. Virallinen StudyinSweden.se-verkkosivusto on koonnut luettelon resursseista, joista voit etsiä apurahoja, jotka ovat avoimia monien maiden tai erityisesti maasi opiskelijoille.
Ohjelman lukukausimaksu
Uramahdollisuudet
Uramahdollisuuksia
Loppukokeen jälkeen sinulla on teoreettista tietoa globalisaatiosta ja sen vaikutuksista eri paikoissa. Tätä tietoa tarvitaan, kun työskentelet erilaisissa virallisissa ja epävirallisissa aikuiskoulutusorganisaatioissa.
Ohjelmasta valmistuneet osaavat: oppia ja opettaa maailmanlaajuisesti, käyttää globaaleja yhteysteknologioita, ymmärtää tietopohjaisia yhteiskuntia ja niiden vaikutuksia oppimiseen, ymmärtää globalisaatiodiskursseja, kehittää kulttuurisia herkkyyksiä ja herkkyyksiä sekä kehittää tasa-arvonäkökulman oppimiseen ja omien ammatillisten käytäntöjensä uudelleenmuotoiluun.
Opiskelijat voivat myös jatkaa akateemista uraansa muissa projekteissa.