Taiteen maisteri TESOLissa (verkossa lyhyiden residenssien kanssa Vermontissa)
SIT Graduate Institute
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Sekoitettu
Kesto
2 vuotta
Vauhti
Osa-aikainen
Lukukausimaksut
USD 26 760
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
Pyydä tietoja
Johdanto
Liity opettajien aaltoon, joka muuttaa englannin kielen opetusta ja laajentaa vaikutustaan luokkahuoneisiin ja yhteisöihin.
Kun englannista tulee globaali kieli, TESOL-opettajien on tiedettävä paitsi kuinka opettaa kieltä, myös kuinka valmistaa oppilaitaan osallistumaan täysipainoisemmin dynaamiseen ja muuttuvaan maailmaan. Oppilaat tarvitsevat opettajia, jotka voivat mukautua oppimistarpeisiinsa. Opettajien on osallistuttava yhä enemmän kielipoliittisiin keskusteluihin ja katsottava luokkahuoneen ulkopuolelle yhteisöihin, joissa he työskentelevät.
Yli 50 vuotta TESOLin johtavana johtajana SIT antaa sinulle koulutuksen, joka vastaa oppilaidesi oppimistarpeisiin ja edistää myönteistä muutosta yhteisöissä. Opit ajattelemaan syvällisesti opettamista ja oppimista tutkimalla alan suuria muutoksia (systeemiajattelu, kaaosteoria, ekologinen lähestymistapa, monikielisyys ja monikielisyys) analysoidaksesi ja tutkiaksesi uskomuksiasi. Tämän perusteellisen teoria- ja käytännön taustan avulla olet valmis palvelemaan oppijoita älykkäästi ja myötätuntoisesti.
Henkilökohtainen lähestymistapa
Liity muiden opettajien oppimislaboratorioon. Ensimmäinen kolmen viikon residenssi rakentaa kohortin kokeneista opettajista tiiviiksi, yhteistyökykyiseksi ryhmäksi, joka oppii omista ja toistensa kokemuksista luokkahuoneessa. Tiedekunnan neuvonantaja ohjaa sinua ensimmäisen vuoden jokaisen vaiheen aikana. Mentorisi tarkkailee sinua omassa luokkahuoneessasi ja antaa sinulle henkilökohtaista palautetta. Voit muokata oppimiskokemustasi entisestään valitsemalla yhden neljästä erikoistumisalueesta: opettajankoulutus, monikielinen pedagogiikka, pakolaisten ja siirtymään joutuneiden henkilöiden opettaminen tai nuorten oppijoiden opettaminen.
Ideoita, joita voit tutkia
Tässä erittäin käytännöllisessä ohjelmassa opit teoriaa ja sen käyttöä. Käytät testattuja työkaluja ja hyödynnät omaa luovuuttasi kehittääksesi uusia työkaluja, jotka toimivat luokkahuoneessasi. Joitakin keskeisiä aiheita, joita käsittelet, ovat:
- Henkilökohtaiset, psykologiset, sosiokulttuuriset, biologiset ja kielelliset tekijät, jotka vaikuttavat kielen kehitykseen
- Kielen ja kulttuurisen oppimisen kulttuurien ja identiteetin ulottuvuudet
- Monikielisyys, kielellinen ja kulttuurinen monimuotoisuus sekä monikielinen pedagogiikka
- Kielen säännönmukaisuudet, merkitykset ja taustalla olevat järjestelmät keskittyen englannin fonologiaan, kielioppiin ja sanakirjaan
- "Neljän taidon" - lukemisen, kirjoittamisen, kuuntelemisen ja puhumisen - opetuksen taustalla oleva teoria ja kuinka suunnitella kurssitunteja, jotka kehittävät ja integroivat oppimista näihin taitoihin
- Erilaisia lähestymistapoja kieltenopetukseen, kuten Silent Way ja Community Language Learning
- Kuinka yhdistää menneitä ja nykyisiä oppimis- ja opetuskokemuksia erilaisissa yhteyksissä
- Kuinka suunnitella ja arvioida opetussuunnitelmaa
Kuinka se toimii
Tämä innovatiivinen matala-residenssi MA in TESOL -ohjelma harjoitteleville opettajille hyödyntää SIT :n menestyksekästä mallia kokemuksellisesta, reflektoivasta oppimisesta ja harjoittelusta. Ensimmäisen kolmen viikon residenssijaksosi aikana opit muiden kohorttisi opetusammattilaisten kanssa ja heiltä, kun olet koulutettu uusimpiin TESOL-pedagogioihin ja käytäntöihin. Koko vuoden, kun suoritat kursseja verkossa, voit soveltaa uutta oppimaasi omassa luokkahuoneessasi. Kolmen päivän ohjatun harjoittelun aikana tiedekunnan neuvonantajasi vie SIT luokkahuoneeseesi tarjotakseen yksilöllistä, käytännöllistä mentorointia.
Ohjelman toisena vuonna siirry luokkahuoneen ulkopuolelle ymmärtääksesi, kuinka opetuksesi voi vaikuttaa yhteisöön. Valitset erikoistumisalueeksi yhden neljästä alan nousevasta haasteesta – opettajankoulutus, monikielinen pedagogiikka, pakolaisten ja siirtymään joutuneiden henkilöiden opettaminen tai nuorten oppijoiden opettaminen. Edellisen vuoden työsi pohjalta kehität johtamisen ja vaikuttamisen taitoja.
Erikoistumisalueet
Tämä ohjelma antaa sinulle mahdollisuuden valita neljästä erikoistumisalueesta, jotta voit keskittyä oppimisesi tavalla, joka parhaiten vastaa tavoitteitasi.
Valitse yksi seuraavista edistyneistä seminaareista:
Monikielinen pedagogiikka
Maailmassa, jolle on ominaista ennennäkemätön liikkuvuus ja monimuotoisuus, niin teollisuus- kuin kehitysmaidenkin ihmiset ovat yhä enemmän osa uusia ja muuttuvia ammatillisia, koulutus- ja yritysyhteisöjä. Siksi he tarvitsevat taitoja kommunikoida kielellisten ja kulttuuristen erojen yli. Tässä ympäristössä englannin kielellä on keskeinen rooli lingua francana, ja jotkut pitävät sitä tärkeänä voimaannuttamisen välineenä, kun taas toiset pitävät sitä tappavana kielenä.
Tutki, kuinka monikielinen pedagogiikka eroaa muista oppijoiden tarpeisiin vastaamisessa. Tässä seminaarissa opit kuinka:
- Maksimoi oppilaiden voimaantuminen samalla kun vähennät englannin kielteistä vaikutusta kielten ekologiaan
- Arvioi kielikäytäntöjä ja -politiikkaa kielen ongelmana, kielen oikeutena ja kielen resurssina
- Juhlista eroja ja siirrä luokkahuoneita pois kielihierarkiasta ja yhteisöjen syrjäytymisestä
- Voittaa yksikielisten ideologioiden luomat puutteet
- Hyödynnä opettajien, opiskelijoiden ja yhteisöjen kieli- ja kulttuuritietoa
- Muuta arviointijärjestelmiä kannustaaksesi monikielistä kielen tutkimista
Opettajien koulutus ja opettajien kehittäminen
Tämä seminaari on tarkoitettu TESOL-opiskelijoille, joilla on vähintään kahden vuoden opetuskokemus ja jotka ovat olleet opettajien tukena tai neuvonantajana (ehkä ilman koulutusta) tai jotka haluavat työskennellä opettajankoulutuksen parissa tulevaisuudessa. Kurssin pääpaino voi olla esikoulutus, opettajien täydennyskoulutus tai yhdistelmä luokan kokoonpanosta riippuen. Seminaari keskittyy opettajien koulutukseen ja koulutukseen monikulttuurisissa ja monikielisissä yhteyksissä ja käsittelee opettajien koulutusta ja opettajien kehittämistä kulttuurisesti ja kielellisesti monimutkaisissa yhteyksissä.
Seminaarissa käsitellään seuraavia osia:
- Eri roolit opettajakehittäjänä, kouluttajana, kouluttajana, mentorina
- Opettajien koulutuksen ydintehtävät
- Erilaisia tapoja tarkkailla opettajia
- Kuinka antaa palautetta herkästi ja tehokkaasti
- Kuinka perustaa ja ylläpitää opettajien kehittämisryhmää koulullesi
- Opettajaryhmien johtamisen edellyttämät taidot
Kehität kirjallisuuskatsauksen, tunnistat ongelman tai ongelman, jonka haluat ratkaista, luot koulutussuunnitelman, joka on esimerkki uskomuksistasi opettajankoulutuksesta, ja luot suunnitelman edunvalvontaa varten, mukaan lukien koulutus-/opettajankoulutusstrategian toteuttaminen työpaikallasi.
Pakolaisten ja siirtymään joutuneiden henkilöiden opettaminen
Kotiseudultaan siirtymään joutuneiden henkilöiden määrän kasvaessa kieltenopettajat huomaavat yhä enemmän palvelevan opiskelijoita siirtymisen, kotiuttamisen ja uudelleensijoittamisen eri vaiheissa. Opettajien on voitava suunnitella ohjelmia, jotka vastaavat tilapäisesti tai pysyvästi siirtymään joutuneen väestön tarpeisiin. Opiskelijat ovat usein monikielisiä ja monikulttuurisia, mikä edellyttää kulttuurista neuvottelutaitoa ja sovittelua. Lisäksi he kärsivät usein traumasta ja eristäytymisestä. Nämä haasteet voivat piilottaa opiskelijoiden rikkaan taustan, henkilökohtaisen tahdon ja oppimisresurssit.
Luot opetusyksikön tai koulutustyöpajan, joka keskittyy alueeseen tai kontekstiin. Koska opettajat ovat merkittävä silta opiskelijoiden ja laajemman yhteiskunnan ja yhteisön välillä, kehität henkilökohtaisen edunvalvontasuunnitelman opiskelijoillesi ja opiskelijayhteisöillesi. Sinä ja ryhmäsi osallistutte toistenne oppimiseen viikoittaisen jakamisen ja vertaisopetuksen avulla. Tässä seminaarissa perehdyt:
- Syrjäytymisen syyt ja kokemukset
- Ohjelmatyypit ja opetussuunnitelmat (kriisiinterventiosta uudelleensijoittamiseen)
- Trauman ja oppimisen suhde
- Parhaat käytännöt koulunkäynnin keskeyttämisen opettamiseen siirtymään joutuneille yhteisöille, mukaan lukien lukutaidon opetus, psykososiaalinen tuki luokkahuoneessa, verkko-oppimisohjelmat siirtymään joutuneille opiskelijoille ja opiskelijoiden siirtäminen koulun keskeyttämisestä työpaikalle
- Globaalit realiteetit esitelty UNHCR:n päivittäisessä pakolaistiedotustilaisuudessa
- Osallistuvat periaatteet, jotka edistävät optimaalista koulutuskokemusta
Opiskelijoiden, jotka eivät tällä hetkellä opeta tässä yhteydessä, on ohjattava epävirallisesti (verkossa tai omassa yhteisössään) kurssin aikana.
Nuorten oppilaiden opettaminen
Koska maat ympäri maailmaa vaativat englannin kielen opetusta kouluissa, opettajat joutuvat työskentelemään monimutkaisissa monikulttuurisissa ja monikielisissä ympäristöissä opetusministeriöiden, koulun hallintojen, vanhempien ja opiskelijoiden kanssa määrittääkseen sopivan kielten integroinnin – mukaan lukien äidinkieli, englanti ja muut kansalliset kielet. tai alueelliset kielet – kouluopetuksessa. Opettajien on näissä yhteyksissä voitava työskennellä tehokkaasti erilaisten kasvatusfilosofisten lähestymistapojen puitteissa ja samalla puolustaa oppilaidensa optimaalista oppimista.
Tässä seminaarissa opit työskentelemään lasten kanssa julkisissa ja yksityisissä kouluissa, mukaan lukien kaksikielinen/monikielinen koulutus, sisällön kielen integroitu oppiminen (CLIL), luokkahuoneen hallinta sekä lasten kehitys ja varhainen lukutaito. Tutustut myös yhteisön ja koulun kumppanuuksien ja edunvalvontaan liittyviin malleihin, jotta voit ymmärtää ja navigoida kansallisen kielipolitiikan ja ohjelman suunnittelussa vastaamaan oppilaidesi tarpeita. Osana seminaaria kirjoitat kirjallisuuskatsauksen, kehität tutkimuksesi kontekstin ja iän painopisteen sekä luot käytännön opetustunteja ja suunnitelman vaikuttamiseen tässä yhteydessä. Osallistut ja opit muilta kohorttisi jäseniltä vertaisvuoropuhelussa lukujen ja tehtävien ympärillä.