Rautatieinfrastruktuurin suunnittelun, rakentamisen ja kunnossapidon maisterin tutkinto - erikoisala maanalaisen kaupunkiliikenteen infrastruktuurin
Structuralia
Keskeiset tiedot
Kampuksen sijainti
Online
Kieli (kielet
Englanti
Opintomuoto
Etäopiskelu
Kesto
1 vuosi
Vauhti
Täysaikainen
Lukukausimaksut
EUR 6 490
Hakemuksen määräaika
Pyydä tietoja
Aikaisin aloituspäivä
24 Jun 2024
Johdanto
Ohjelmoida
Moduuli I: Rautateiden hallintokäytännöt ja kriittiset rakennuskonseptit
- Yksikkö 1. Rautatieprojektit ja laadunhallinta
- Yksikkö 2. Rautatieinfrastruktuurin rahoitus- ja kustannusanalyysi
- Osa 3. EU:n rautatiepolitiikka
- Yksikkö 4. Intermodaalisuus
- Yksikkö 5. Rautatien radan asettelu ja korkeus
Moduuli II: Rautatieinfrastruktuurin rakentaminen
- Yksikkö 1. Geologiset ja geotekniset vaiheet
- Yksikkö 2. Alusta ja alemmat kerrokset
- Yksikkö 3. Viaduktit
- Yksikkö 4. Tunnelit
- Yksikkö 5. Maansiirtotyöt ja pienet muuraustyöt
Moduuli III: Asennukset rautateiden käyttöön
- Yksikkö 1. Rautateiden käyttö ja käyttö
- Yksikkö 2. Matkustajaterminaali
- Yksikkö 3. Rahtiterminaali
- Yksikkö 4. Pelastuspalvelu. Turvallisuus ja pääsy
- Yksikkö 5. Tieto- ja viestintäpalvelut. Automaatio ja integroitu hallinta
Moduuli IV: Rautatiejärjestelmän suunnittelu ja rakentaminen
- Yksikkö 1. Rautatie
- Yksikkö 2. Sähköistys
- Yksikkö 3. Signalointi
- Osa 5. Tietojärjestelmät
Moduuli V: Rautateiden kunnossapidon hallinnan ja pääinfrastruktuurin ja radan kunnossapitotekniikoiden poikkileikkausnäkökohdat
- Osa 1. Rautateiden kunnossapitomallit ja -suunnitelmat. Rautatietoiminta ja hyväksikäyttö
- Yksikkö 2. Rautatieinfrastruktuurin osien ylläpito
- Yksikkö 3. Radan ylärakenteen huolto
- Yksikkö 4. Hitsauksen laajennus-, ohjaus- ja valvontalaitteet
- Osa 5. Seuraa laadunarviointia
Moduuli VI: Sähköistyksen huoltotekniikat
- Yksikkö 1. Ajojohtimen huolto
- Yksikkö 2. Rautateiden suojaus ja huolto
- Yksikkö 3. Ajojohtimen tukielementtien ohjaus
- Yksikkö 4. Vetoaseman huolto
- Yksikkö 5. Vian ratkaisu
Moduuli VII: Rautateiden merkinantotekniikat
- Yksikkö 1. Lukituksen huolto, lohkot ja ohjausyksiköt
- Yksikkö 2. Ratapiirin huolto ja suojaus
- Yksikkö 3. Tasoristeyksen huolto
- Osa 4. Järjestelmän ylläpito (ATP – ERTMS)
- Yksikkö 5. Turva-asennus Kaukosäädin
Moduuli VIII: Tietoliikennejärjestelmän ylläpitotekniikat
- Yksikkö 1. Lähetysvälineet: kupari, valokuitu, kaapelijärjestelmä, mikroaaltouuni ja radiolinkit
- Yksikkö 2. Liikenne- ja radioviestintäverkot
- Osa 3. Verkot ja datapalvelut
- Osa 4. Puheverkot ja -palvelut
- Osa 5. Tieto- ja ohjausjärjestelmät. Multimedia ja lisäarvopalvelut
Suurnopeusjunajärjestelmä
Moduuli IX: Suurten nopeuksien rautateiden suunnittelun, rakentamisen ja erityisten huoltotekniikoiden erityispiirteet
- Yksikkö 1. Suurnopeusinfrastruktuurit
- Yksikkö 2. Suurnopeusjunaverkon ylärakenne
- Yksikkö 3. Suurnopeusrautatie vs. Perinteinen rautatie. Tärkeimmät eronäkökohdat
- Yksikkö 4. Nopeiden infrastruktuurien ylläpito
- Yksikkö 5. Nopeiden päällirakenteiden huolto
Kaupungin metrojärjestelmä
Moduuli IX: Kaupungin metron suunnittelu, rakentaminen ja erityiset huoltotekniikat
- Yksikkö 1. City Subway of City Railway System
- Yksikkö 2. Kiinteät asennukset: energia, signalointi, mm
- Yksikkö 3. Kaupungin metro/rautatie liikkuva materiaali
- Yksikkö 4. Erot kaupungin metron/rautatien huollon ja muiden käyttötarkoitusten välillä
- Yksikkö 5. Huoltotyöt
Moduuli X maisterin loppuprojekti (MFP)
Ohjelmaan tehdään mahdollisia sisältöpäivityksiä ja -päivityksiä
Henkilöstö
Johtaja
Mario Ferreiro Casal on diplomi-insinööri, jolla on rakennustekniikan maisterin tutkinto ja rautatietekniikan asiantuntija Etäopetusyliopistosta. Hän on Espanjan kuljetusliiton jäsen. Ferreiro Casalilla on yli 20 vuoden kokemus rautatiealalta, erityisesti suurnopeusjuna- ja kaupunkimetro-/rautatielinjoilta. Hänellä on myös laaja tietämys sekä rautatiejärjestelmien suunnittelu- että kunnossapitoratkaisuista ja hän on osallistunut lukuisiin kansainvälisiin projekteihin. Lisäksi Mario on osallistunut ratamateriaalien tärkeiden kehityshankkeiden akkreditointiin ja hyväksyntään. Hän on ollut näkyvä puhuja erilaisissa konferensseissa, jotka liittyvät mm. laattarataan, AV-radan päällysrakenteeseen, metron ja raitiovaunujen ainutlaatuisiin ongelmiin sekä suurnopeusratojen ylläpitokustannuksiin. Tällä hetkellä hän osallistuu erilaisiin rautatietyöryhmiin ja alan erityiskomiteoihin, joissa hänen työtään on tunnustettu erilaisissa teknisissä julkaisuissa.
José Enrique Granados
Opetussuunnitelma
Rautatieinfrastruktuurin suunnittelun, rakentamisen ja kunnossapidon maisterin tutkinto. Maanalaisen kaupunkiliikenteen infrastruktuurin erikoisala on 60 op.
- Design and construction of infrastructure subsystems
- Design and construction of superstructure subsystems
- Design and construction of power subsystems
- Design and construction of signaling and telecommunications subsystems
- Railway infrastructure maintenance
- Railway superstructure maintenance
- Railway electrification maintenance
- Maintenance of railway signaling and telecommunications systems
- Kaupunkien rautatiet
- MFP. Rautatieinfrastruktuurin suunnittelun, rakentamisen ja kunnossapidon maisterin tutkinto. Erikoisala maanalaisiin kaupunkiliikenteen infrastruktuureihin
Apurahat ja rahoitus
Organization of American States (OAS)
Since 2010, Structuralia has offered a scholarship program for master's degrees in Spanish and English, in conjunction with the Organization of American States (OAS) aimed at outstanding professionals from the Americas, included in the Partnerships for Education and Training Program (PAEC). , from which more than 3,500 students in the region have already benefited.
Pan American Association of Educational Credit Institutions (APICE)
Structural and the Pan American Association of Educational Credit Institutions (APICE) offer a specialized training scholarship program aimed at professionals from Latin America and the Caribbean in specialized master's degrees in the STEM sector.
EDUCA EDTECH Foundation
EDUCA EDTECH Foundation was created to promote personal and professional growth while betting on the transfer of knowledge as a means to change the world. For this reason, the Foundation assumes the achievement of the Sustainable Development Goals as paramount. To achieve the above, the institution works to be a reference entity, ensuring the implementation of solutions and the granting of aid to those people who deserve it.