
Maisteri in
Rautatieinfrastruktuurin suunnittelun, rakentamisen ja kunnossapidon maisterin tutkinto - erikoisala maanalaisen kaupunkiliikenteen infrastruktuurin Structuralia

Johdanto
Ohjelmoida
Moduuli I: Rautateiden hallintokäytännöt ja kriittiset rakennuskonseptit
- Yksikkö 1. Rautatieprojektit ja laadunhallinta
- Yksikkö 2. Rautatieinfrastruktuurin rahoitus- ja kustannusanalyysi
- Osa 3. EU:n rautatiepolitiikka
- Yksikkö 4. Intermodaalisuus
- Yksikkö 5. Rautatien radan asettelu ja korkeus
Moduuli II: Rautatieinfrastruktuurin rakentaminen
- Yksikkö 1. Geologiset ja geotekniset vaiheet
- Yksikkö 2. Alusta ja alemmat kerrokset
- Yksikkö 3. Viaduktit
- Yksikkö 4. Tunnelit
- Yksikkö 5. Maansiirtotyöt ja pienet muuraustyöt
Moduuli III: Asennukset rautateiden käyttöön
- Yksikkö 1. Rautateiden käyttö ja käyttö
- Yksikkö 2. Matkustajaterminaali
- Yksikkö 3. Rahtiterminaali
- Yksikkö 4. Pelastuspalvelu. Turvallisuus ja pääsy
- Yksikkö 5. Tieto- ja viestintäpalvelut. Automaatio ja integroitu hallinta
Moduuli IV: Rautatiejärjestelmän suunnittelu ja rakentaminen
- Yksikkö 1. Rautatie
- Yksikkö 2. Sähköistys
- Yksikkö 3. Signalointi
- Osa 5. Tietojärjestelmät
Moduuli V: Rautateiden kunnossapidon hallinnan ja pääinfrastruktuurin ja radan kunnossapitotekniikoiden poikkileikkausnäkökohdat
- Osa 1. Rautateiden kunnossapitomallit ja -suunnitelmat. Rautatietoiminta ja hyväksikäyttö
- Yksikkö 2. Rautatieinfrastruktuurin osien ylläpito
- Yksikkö 3. Radan ylärakenteen huolto
- Yksikkö 4. Hitsauksen laajennus-, ohjaus- ja valvontalaitteet
- Osa 5. Seuraa laadunarviointia
Moduuli VI: Sähköistyksen huoltotekniikat
- Yksikkö 1. Ajojohtimen huolto
- Yksikkö 2. Rautateiden suojaus ja huolto
- Yksikkö 3. Ajojohtimen tukielementtien ohjaus
- Yksikkö 4. Vetoaseman huolto
- Yksikkö 5. Vian ratkaisu
Moduuli VII: Rautateiden merkinantotekniikat
- Yksikkö 1. Lukituksen huolto, lohkot ja ohjausyksiköt
- Yksikkö 2. Ratapiirin huolto ja suojaus
- Yksikkö 3. Tasoristeyksen huolto
- Osa 4. Järjestelmän ylläpito (ATP – ERTMS)
- Yksikkö 5. Turva-asennus Kaukosäädin
Moduuli VIII: Tietoliikennejärjestelmän ylläpitotekniikat
- Yksikkö 1. Lähetysvälineet: kupari, valokuitu, kaapelijärjestelmä, mikroaaltouuni ja radiolinkit
- Yksikkö 2. Liikenne- ja radioviestintäverkot
- Osa 3. Verkot ja datapalvelut
- Osa 4. Puheverkot ja -palvelut
- Osa 5. Tieto- ja ohjausjärjestelmät. Multimedia ja lisäarvopalvelut
Suurnopeusjunajärjestelmä
Moduuli IX: Suurten nopeuksien rautateiden suunnittelun, rakentamisen ja erityisten huoltotekniikoiden erityispiirteet
- Yksikkö 1. Suurnopeusinfrastruktuurit
- Yksikkö 2. Suurnopeusjunaverkon ylärakenne
- Yksikkö 3. Suurnopeusrautatie vs. Perinteinen rautatie. Tärkeimmät eronäkökohdat
- Yksikkö 4. Nopeiden infrastruktuurien ylläpito
- Yksikkö 5. Nopeiden päällirakenteiden huolto
Kaupungin metrojärjestelmä
Moduuli IX: Kaupungin metron suunnittelu, rakentaminen ja erityiset huoltotekniikat
- Yksikkö 1. City Subway of City Railway System
- Yksikkö 2. Kiinteät asennukset: energia, signalointi, mm
- Yksikkö 3. Kaupungin metro/rautatie liikkuva materiaali
- Yksikkö 4. Erot kaupungin metron/rautatien huollon ja muiden käyttötarkoitusten välillä
- Yksikkö 5. Huoltotyöt
Moduuli X maisterin loppuprojekti (MFP)
Ohjelmaan tehdään mahdollisia sisältöpäivityksiä ja -päivityksiä
Henkilöstö
Johtaja
Mario Ferreiro Casal on diplomi-insinööri, jolla on rakennustekniikan maisterin tutkinto ja rautatietekniikan asiantuntija Etäopetusyliopistosta. Hän on Espanjan kuljetusliiton jäsen. Ferreiro Casalilla on yli 20 vuoden kokemus rautatiealalta, erityisesti suurnopeusjuna- ja kaupunkimetro-/rautatielinjoilta. Hänellä on myös laaja tietämys sekä rautatiejärjestelmien suunnittelu- että kunnossapitoratkaisuista ja hän on osallistunut lukuisiin kansainvälisiin projekteihin. Lisäksi Mario on osallistunut ratamateriaalien tärkeiden kehityshankkeiden akkreditointiin ja hyväksyntään. Hän on ollut näkyvä puhuja erilaisissa konferensseissa, jotka liittyvät mm. laattarataan, AV-radan päällysrakenteeseen, metron ja raitiovaunujen ainutlaatuisiin ongelmiin sekä suurnopeusratojen ylläpitokustannuksiin. Tällä hetkellä hän osallistuu erilaisiin rautatietyöryhmiin ja alan erityiskomiteoihin, joissa hänen työtään on tunnustettu erilaisissa teknisissä julkaisuissa.
José Enrique Granados