Keystone logo
UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid Maisterin tutkinto uusiutuvista energialähteistä ja energiatehokkuudesta
UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid

Maisterin tutkinto uusiutuvista energialähteistä ja energiatehokkuudesta

Madrid, Espanja

12 Months

Espanja

Osa-aikainen

18 Sep 2023

25 Sep 2023

EUR 5 460 / per course *

Etäopiskelu

* koko maisterintutkinnon hinta yhdellä maksulla

Johdanto

Viime vuosina energia-ala on kasvanut ennennäkemättömällä tavalla Euroopan ja kansainvälisellä tasolla vastauksena sosiaalisiin, poliittisiin ja taloudellisiin vaatimuksiin panostaa energian parempaan käyttöön ja sen tuottamiseen ympäristöä saastuttamattomista lähteistä. Uusiutuvan energian toimintasuunnitelmat sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla ehdottavat erittäin kilpailukykyisiä työmarkkinoita tulevina vuosina energiatehokkuuden ja uusiutuvien energialähteiden käytön aloilla, joilla näillä aloilla koulutetuille ammattilaisille on jo nyt suuri kysyntä. , mutta myös teoreettisen ja käytännön tiedon kysyntä on korkea, ja se on saavutettavissa vain yliopisto-opintojen kautta.

Yliopiston uusiutuvien energialähteiden ja energiatehokkuuden maisterin tutkinto tarjoaa insinööreille, teknisille insinööreille, arkkitehdeille ja teknisille arkkitehdeille mahdollisuuden hankkia tarvittavaa tietoa ja kokemusta uusiutuvien energialähteiden (aurinko, tuuli, biomassa ja biopolttoaineet jne.) hyödyntämisestä ja hallinnasta. , sähkömarkkinoiden ja niiden hinnoittelun tuntemus, energiakatselmus, rakennusten energialuokitus, bioklimaattinen arkkitehtuuri, laitoslainsäädäntö, kansainvälistyminen ja ylipäätään kaikki energiatehokkuuteen tai uusiutuvaan energiaan perustuva projektinhallinta, jotta voidaan kilpailla nykyisessä ja tulevassa työvoimassa markkinoilla tällä kasvavalla ammattitoiminnan alalla.

Uusiutuvan energian ja energiatehokkuuden maisteria vastaavat opetukset ovat virallisia ja opintosuunnitelma on julkaistu BOE:ssä numero 67 19.3.2014.

osoitettu

Tämä maisterin tutkinto on suunnattu henkilöille, joilla on seuraavat yliopisto-opinnot:

  • Insinööritutkinnot
  • Insinöörit ja tekniset insinöörit
  • Arkkitehdit ja tekniset arkkitehdit

Masterin päätavoite

Maisterin päätavoitteena on esitellä ja toteuttaa tarvittavat käsitteet tärkeimpien uusiutuvien energialähteiden käyttöönottamiseksi ja hyödyntämiseksi, esittely energiapalveluyritysten perustana olevista periaatteista, kulutuksen seuranta- ja optimointityökaluista sekä viitekehyksestä. rakennusten, hankkeiden ja tilojen auditoinnin, lainsäädännön ja energialuokituksen soveltaminen. Tarkoituksena on myös julkistaa uusiutuvan energian ja energiatehokkuushankkeiden arvoketjua kiinnittäen erityistä huomiota näiden hankkeiden ja niiden kehittyvien energiamarkkinoiden ekonometriseen analyysiin. Tällä tavalla maisterin tehtävänä on tarjota kattavaa teoreettista ja käytännön koulutusta kaikessa, joka liittyy uusiutuvien energiamuotojen hyödyntämiseen sekä projektien, tilojen ja rakennusten energiatehokkuuden hallintaan, lainsäädäntöön ja auditointiin.

Tässä maisteriohjelmassa päätavoitteena on, että opiskelija voi toteuttaa koulutusohjelmassa hankkimiaan tietoja ja saavuttaa siten, että kyseessä on erittäin käytännöllinen ja todella hyödyllinen ohjelma, joka antaa opiskelijalle taitoja, jotka lisäävät hänen työllistyvyyttään ja valmiuksiaan. . UDIMA n aurinkosähkö- ja aurinkolämpölaitteiston käyttöönottoprojektista, jonka tämän maisterin opiskelijat suorittivat tiloissamme: " UDIMA n aurinko- ja aurinkolämpölaitteiston käyttöönotto" .

Opetusjärjestelmä

UDIMA koulutusmalli perustuu etäopetukseen, jossa hyödynnetään intensiivisesti tieto- ja viestintäteknologiaa (ICT) koulutusprosessin helpottamiseksi.

UDIMA oppimisen arviointijärjestelmä harkitsee erityyppisten toimintojen suorittamista ja tarvittaessa niiden ylittämistä. Kunkin oppiaineen toiminnan arvioimiseksi vahvistetut prosentuaaliset painot kuvataan yksityiskohtaisesti kunkin opetussuunnitelmaan sisältyvän moduulin tai oppiaineen tiedostossa, ja ne määritetään seuraavassa taulukossa vahvistetuista maksimi- ja minimiarvoista:

Osallistuminen oppimistoimintaan

10-20 %

ohjaimet

10-20 %

Jatkuvat arviointitoiminnot (AEC):

20-30 %

Kasvotusten loppukoe

50-60 %

KAIKKI YHTEENSÄ

100%

Kaikissa oppiaineissa opiskelijaa seurataan akateemisesti eurooppalaisen korkeakoulualueen ominaispiirteisiin perustuvan didaktisen toiminnan pätevyyden avulla.

metodologia

UDIMA metodologia perustuu etäopiskelujärjestelmään, joka edistää jatkuvaa arviointia ja "tekemällä oppimista" läheisyyden, saavutettavuuden ja opettajan ja opiskelijan välisen reaaliaikaisen vuorovaikutuksen ympäristössä tietotekniikan ja viestinnän kautta.

Opetus-oppimisprosessia kehitetään virtuaaliluokkahuoneissa, joissa opiskelijoilla on käytössään opetusopas aineen suunnitteluun. Opetusmetodologialla varmistetaan tiedon sekä ammatillisten ja henkilökohtaisten taitojen hankkiminen jatkuvan didaktiseen toimintaan sisältyvän arviointijärjestelmän, itsearviointikyselyiden ja henkilökohtaisen loppukokeen kautta.

Opiskelijan opiskelun ja koulutuksen edistämiseksi kehitetään seuraavia koulutustoimenpiteitä:

  1. Opiskele didaktisia yksiköitä opiskelijan saataville asetetun ja verkko-opiskeluun tarkoitetun didaktisen materiaalin kautta: käsikirjat, kirjat, artikkelit ja muu tutkittaviin aiheisiin liittyvä bibliografia.
  2. Kehitä koulutustoimintaa oletusten, käytännön tapausten ja kyselylomakkeiden avulla verkko-opetusalustojen työkalujen avulla.
  3. Suorita toimintoja, joihin liittyy tiedon haku ja hallinta.
  4. Valmistele ammatillista osaamista käynnistäviä tutkimuksia, raportteja, projekteja.
  5. Tarjoa opiskelijalle pysyvästi käytettävissä oleva opetusohjelma, joka mahdollistaa oikean opetus-oppimisprosessin käyttämällä seurantastrategioita, kuten verkko- tai puhelinopasteita.
  6. Kehitä jatkuvassa toiminnassa arviointiprosessi, joka mahdollistaa oppimisprosessin uudelleensuuntaamisen.
  7. Suorita opinto- ja ulkopuolisia harjoittelujaksoja erikoiskeskuksissa tutkinnon ammatillisten taitojen saavuttamiseksi.
  8. Edistää tutkimuskapasiteettia didaktisilla strategioilla, kuten projektin muotoilulla, data-analyysillä, tulosten tutkimisella, johtopäätösten tekemisellä ja bibliografian käsittelyllä.
  9. Kehitä suullista esiintymistaitoa ja akateemisten töiden puolustamista käyttämällä toimistoautomaation opetustyökalujen mahdollisuuksia.

uranäkymät

  • Energialaitosten johtaja.
  • Energiatehokkuuden asiantuntija.
  • Vastaa Energiapalveluyhtiöiden johtamisesta.
  • Tilintarkastaja tai energiakonsultti yrityksille.
  • Energiahankkeisiin ja erityisesti uusiutuviin energiaprojekteihin erikoistunut insinööri.
  • Analyytikko kansainvälisten energiahankkeiden taloudellisen kannattavuuden määrittämiseksi.
  • Uusiutuvan energian ja/tai energiansäästöprojektien teknikot ja/tai johtajat.

Tietoja koulusta

Kysymyksiä