Keystone logo
Universitat Carlemany (UCMA)

Universitat Carlemany (UCMA)

Universitat Carlemany (UCMA)

Johdanto

Yhteiskunnana meillä on monimutkaisia, monitahoisia haasteita, jotka vaativat kiireellisiä toimia. Emme tiedä miltä maailma näyttää vuonna 2050, mutta tiedämme, että tarvitsemme loistavia ammattilaisia, jotka pystyvät käsittelemään näitä kysymyksiä uudella tavalla. Siksi Carlemanyn yliopisto syntyi halulla aktiivisesti osallistua ratkaisujen tarjoamiseen yhdelle tämän vuosisadan suurimmista yhteiskunnan haasteista: kestävälle kehitykselle. Tavoitteenamme on auttaa yhdessä valtioiden, organisaatioiden ja yksityishenkilöiden kanssa saavuttamaan kehitys, joka pystyy vastaamaan nykyhetken tarpeisiin vaarantamatta tulevien sukupolvien kykyä vastata omiin tarpeisiinsa. Tällä tavoin kestävän kehityksen toimintaohjelma vuoteen 2030 on yksi Carlemany-yliopiston tehtävän ja sitoutumisen keskeisistä akseleista sekä johtamisen että tutkimuksen ja opetuksen alalla.

Olemme kansainvälinen verkkoyliopisto ja tarjoamme monitieteistä koulutusta, jonka avulla opiskelijamme voivat ymmärtää ja toimia eri näkökulmista ja kohdata yhteiskunnan haasteet digitalisoinnista ympäristön kestävyyteen sekä yksityisissä organisaatioissa että julkisissa elimissä.

Uskomme ammattilaisten ja tutkijoiden perus- ja pysyvään koulutukseen muutoksen ja pysyvän parantamisen tekijänä . Sekä henkilökohtaisena että ammatillisena parannuksena, organisaatiomme parannuksena ja lopulta ympäristön parannuksena.

Kestävä kehitys vaatii välttämättä poikkitieteellistä lähestymistapaa, jonka avulla voimme pohtia päätöksidemme ja kehitysyhteistyömme sosiaalisia, taloudellisia ja ympäristövaikutuksia. Siksi keskitymme oppimiseen ongelmien, ei kurinalaisuuden ympärille . Tiede ja tekniikka kehityksen perustana, muotoilu prosessina kestävien ratkaisujen etsimiseen kehitystarpeisiin, liikkeenjohto, joka varmistaa hankkeiden elinkelpoisuuden tai viestintä sosiaalisen toiminnan välineenä, merkitsevät päälinjaukset tästä monitieteisestä visiosta.

Lopuksi, riippumatta opiskelualasta, kiinnitämme erityistä huomiota tarvittaviin taitoihin ihmisinä ja ammattitaitoihin ympäristössä, joka muuttuu yhä enemmän päivittäin ja jolla on monimutkaisempia haasteita: kuten sitoutuminen, luovuus, kyky tehdä päätöksiä, sopeutuminen muutoksiin ja yrittäjyys.

Kaikki tämä kansainväliseltä ja asiantuntevalta opetushenkilökunnalta , joka osallistuu sekä tutkimushankkeisiin että tiedon ammatilliseen soveltamiseen ja innovaatiohankkeisiin.

Opetustarjouksemme koostuu 3-vuotisista kandidaateista, 1-vuotisista erikoistumisopinnoista ja 2-vuotisista maisterista; Kaikki tutkinnot on mukautettu eurooppalaiseen korkeakoulutusalueeseen (EHEA) , joka tunnetaan myös nimellä Bolognan suunnitelma, minkä vuoksi ne ovat voimassa ja tunnustettuja kaikissa valtioissa, jotka ovat sen osa-alueita.

"Rakennamme yliopistoa, joka valmistelee opiskelijoita käsittelemään maailman tärkeimpiä ja monimutkaisimpia ongelmia." Carlemanyn yliopiston pääjohtaja

Pilarit

Käytännöllinen lähestymistapa

Toimintamme painopiste on tarjoten laadukasta koulutusta, joka mahdollistaa opiskelijoidemme työllistettävyyden ja joka mukautuu ympäristömme tarpeisiin. Siksi yliopistolla on erittäin läheinen suhde yritysrakenteeseen, tuottavaan järjestelmään ja koko yhteiskuntaan, ja se suunnittelee ohjelmia, jotka edistävät nyt ja tulevaisuudessa vaadittavien kompetenssien ja taitojen hankkimista yhteistyöstä luovuuteen. Samalla tavoin keskitymme tukemaan opiskelijoitamme kehittämään ratkaisuja ongelmiin ja haasteisiin, jotka yhteiskunta meille esittelee , toimimalla yliopistoa innovaatiokeskuksena, antamalla opiskelijalle näkyvyyttä ja edistämällä yrittäjyyttä ja työllistämistä tutkinnon suorittaneista.

Tieteidenvälinen lähestymistapa

Yliopiston poikkitieteellinen luonne edellyttää monitieteisen opetustiimin muodostamista . Jokaisella opettajaryhmään kuuluvilla professoreilla, professoreilla ja asiantuntijoilla on pitkä opiskeluhistoria ja panos yhteiskuntaan. Kaikki ohjelmat tarjoavat mahdollisuuden ylittää kunkin tieteenalojen ja kouluttaa ammattilaisia kykyyn analysoida ja tehdä päätöksentekoa globaalista visiosta .

Kansainvälinen lähestymistapa

Opiskelijakunta on kaiken yliopistojen toiminnan keskipiste, joka keskittyy pääasiassa sukupuolten tasa-arvopolitiikan edistämiseen ja korkeakoulun asettamiseen saavutettavaksi ja osallistavaksi . Vahva kansainvälinen kutsumme heijastuu sekä tuntisuunnitelmien lähestymistavassa että opiskelijaryhmän kokoonpanossa, ja siksi tavoitteemme on kehittää opetus- ja tutkimustoimintaa globaalissa ympäristössä edistämällä monimuotoisuutta tehokkaampien ratkaisujen moottorina. Yliopisto avaa ovensa kansainväliseen yhteistyöhön oppilaitosten ja opettajien kanssa samalla halulla luoda parempi maailma alkuperästä riippumatta.

tehtävä

Kouluttaa ihmisiä, jotka kykenevät johtamaan muutosprojekteja, joilla on globaali ja monitieteinen visio ja ankkuroitu kestävän kehityksen perustaan.

näkymä

Olla muutoksen agentti paremman maailman puolesta; magneetti, joka houkuttelee opiskelijoita, opettajia, yrityksiä, instituutioita, ammattilaisia ja kansalaisia etsimään ratkaisuja yhteiskunnan haasteisiin.

arvot

  • Sitoutuminen: Olemme sitoutuneet laatuun, kestävään kehitykseen, muutoksiin ja työllistyvyyteen tarjoamalla opiskelijoillemme parhaat kokemukset.
  • Yhteistyö: Työskentelemme ryhmänä löytääksemme parhaat ratkaisut.
  • Joustavuus: Olemme ketterät mukauttaessamme tarjouksemme ja metodologiamme ympäristömme muuttuviin tarpeisiin.
  • Monimuotoisuus: Arvostamme mielipiteiden, sukupuolten ja muun tyyppisiä eroja ja edistämme osallisuutta kaikilla alueilla luovuuden lähteenä.

Sijainnit

  • Andorra la Vella

    Andorra la Vella, Andorra

Kysymyksiä