Lue virallinen kuvaus

Italian opetusministeriön, yliopiston ja tutkimuksen 15. huhtikuuta 2005 antamalla asetuksella perustettu kansainvälinen telematiikan yliopisto UNINETTUNO tarjoaa akateemisia nimikkeitä, joilla on oikeudellinen arvo Italiassa, Euroopassa ja Välimeren maissa, ensimmäisen asteen (kandidaatin) tutkinto, erikoistumisaste (päällikkö), tohtorin tutkinto ja maisterin tutkinto. Kansainvälisessä Telematiikan yliopistossa UNINETTUNOn tärkeät yliopistojen opettajat antavat maailmanlaajuisesti kurssejaan Internet-pohjaisissa reaaliajassa ja virtuaalitiloissa italiaksi, arabiaksi, englanniksi ja ranskaksi.

Unelma, joka on tullut totta: UNINETTUNOn kanssa voit osallistua yliopistoon missä tahansa, missä ei ole enää tilaa ja aikaa.

Historia

UNINETTUNO aloittaa NETTUNO - verkoston per l'Università Ovunque, 43 italialaisesta ja ulkomaisesta yliopistosta koostuvan konsortio, jonka kanssa vuodesta 1992 lähtien tuhannet italialaiset ja ulkomaalaiset opiskelijat saivat etäopiskelijatutkinnon televisiosta ja Internetistä. Tällä hetkellä monet näistä yliopistoista ovat UNINETTUNOn käyttöön fyysisiä tiloja, kuten laboratorioita tutkimustyöhön ja koulutustoimintaan, kirjastoihin, tietokoneisiin ja luokkahuoneisiin varustetuissa tiloissa järjestämään kasvatettavia tenttitilaisuuksia opiskelijoille. UNINETTUNO: n lähtökohtana on myös Euroopan komission EUMEDIS-ohjelman puitteissa rahoittaman Med Net'Un (Mediterranean Network of Universities) -hankkeen kansainvälinen menestys, jonka tavoitteena on Euro-Välimeri-etäopiskelun toteuttaminen.

Med Net'U: n kanssa perustettiin 31 Euro-Välimeri-alueen (Algeria, Egypti, Ranska, Jordania, Kreikka, Italia, Libanon, Marokko, Syyria, Tunisia ja Turkki) 31 yliopistoa. Yhteistyömaiden hallitukset tukivat Med Net'U: n kehittämistä projektista järjestelmään. Euro-Välimeri-alueen korkea-asteen koulutuksen ja tutkimuksen "toteuttamista käsittelevän Catania 3 -konferenssin yhteydessä 29. tammikuuta 2006 useat Välimeren alueen maiden korkeakoulutuksen ministerit allekirjoittivat 29. tammikuuta 2006 yhteisen julistuksen, jonka mukaan ne totesivat tavoitteensa vahvistaa Välimeren alueen etäopetusjärjestelmää laajentamalla Med Net'U -projektin kautta saavutettuja tuloksia.

UNINETTUNOn vahvuutta ja kasvua kiistatta edustavat se, että se onnistui nopeasti saavuttamaan merkittävän roolin kansainvälisellä tasolla tekemällä sopimuksia Euroopan maiden, Yhdysvaltojen, Latinalaisen Amerikan, Kiinan, Venäjän, Georgian ja Irakin kanssa . Erittäin tärkeitä sopimuksia allekirjoitettiin Välimeren alueen maiden, erityisesti Egyptin, Marokon, Syyrian ja Tunisian kanssa.

Verkon rakenne

Kansainvälinen koordinointikeskus

UNINETTUNOn organisaatiorakenne on "verkostorakenne": koordinointikeskus ja teknologiakeskukset ja tuotantokeskukset, jotka sijaitsevat kansallisilla ja kansainvälisillä alueilla, jotka on yhdistetty tietokoneverkkoihin sekä satelliittiantennin lähettämiseen ja vastaanottamiseen. Tällä hetkellä UNINETTUNO voi luottaa Italian jo perustettuihin teknologiapeleihin sekä 31 teknologiakeskuksen ja 9 tuotantokeskuksen tiloihin ja teknologioihin, jotka perustetaan Med Net'U -projektin yliopistojen kampuksilla ja ammatillisissa koulutuskeskuksissa kumppaneiden kanssa ja joka sijaitsee 11 Euro-Välimeri-alueen maassa.

Teknologiatapoja

Ne ovat koulutusjärjestelmiä, jotka on varustettu kansallisilla ja kansainvälisillä alueilla sijaitsevilla uusilla tieto- ja viestintätekniikoilla (ICT), jotka tarjoavat opiskelijoille kaiken tarvittavan tekniikan, jotta he voivat seurata kursseja etätehtävällä, osallistua videoneuvotteluihin kokeet.

Tuotantokeskukset

Ne ovat rakenteita, jotka toimitetaan kaikkien Internet-pohjaisten multimedian opetussisältöjen tuottamiseen tarvittavilla laitteilla, jotka ovat saatavissa didaktiivisella portaalilla, joka on ensimmäinen maailmanlaajuinen etäopetusportaali, joka toteutettiin neljällä kielellä (arabia, englanti, ranska ja italia).

Tiedekunnat

Tiedekunnilla on perussäännön mukaiset institutionaaliset tehtävät ja edistetään tutkimusohjelmien kehittämistä.

Tutkintokursseja

Tutkintokurssien tehtävänä on määritellä opinto-ohjelma, harjoitustöiden ja tenttien suorittamismallit sekä kansallisten ja kansainvälisten alueiden tuotantokeskusten toteuttamien opetusmateriaalien laatuarviointi; opetustoiminnan koordinointi, kaikkien uuden teknologian avulla tuotettujen koulutuspalveluiden laadun arviointi.

Miten opiskella

On omistettu ala: Didaktinen verkkoavaruus, jossa opetus ja oppiminen tapahtuu viidellä kielellä: italiaksi, arabiksi, englanniksi, ranskaksi ja kreikaksi. Internet-pohjainen oppimisympäristö siirtyy suoraan oppilaan työpisteeseen: oppitunteja, multimediatuotteita, tietokantoja, harjoituksia, arviointia ja itsearviointijärjestelmiä, online-tutorointia, foorumeita, keskusteluja, teemakuvia.

Oppimisympäristö

Nimetty opettajan professorin sivu ja opettajan sivu sisältää oppimisympäristöt, joissa on kurssin sisältöä edustavat opetusmateriaalit:

Videokirjasto

Digitoidut video-oppitunnit ovat oppimisprosessin lähtökohta. Jokainen digitoidun videon opetus on jäsennelty useisiin kysymyksiin ja indeksoidaan, jotta opiskelija voi seurata koko videon oppitunteja tai valita kysymyksen, jonka hän haluaa tutkia enemmän syvyyttä. Jokainen aihe on linkitetty hypertekstuaaliseen ja multimediatuotteeseen esseihin, kirjoihin, harjoitusteksteihin, virtuaalikirjastoihin, verkkosivustojen luetteloihin (linkit aiheeseen liittyviin sivustoihin, jotka professorit ja ohjaajat valitsivat).

Online harjoitukset

Tämä osio sisältää online-vuorovaikutteisia harjoituksia, jotka liittyvät videon oppitunteja käsiteltäviin aiheisiin.

Virtuaalinen laboratorio

Se on ympäristö, jossa opiskelija integroi teorian käytäntöön "oppimisen tekohetkellä".

Opetushenkilökunta

Kuten jo art. 15 §: ssä ja yliopistollisten yleissäännösten mukaisesti, hyväksyi MIUR: n 16.3.2013, III LUKU "Didaktinen ja opettamiselin", art. 17 "Opettaja ja tutkijat", 3 kohta ja seuraavat:

"Telematiikan yliopistojen telematiikan ja satelliittiverkkojen (Internet, televisio- ja videoneuvottelujärjestelmät) mukaisten telemaattisten korkeakoulujen kurssimallien mukaiset didaktiset ja tutkimustoiminnot ovat perussäännön 15 artiklassa tarkoitettua opetushenkilöstöä jaettu seuraavasti: seuraavat tyypit ":

  • Area Professorit, jotka koordinoivat kunkin aihealueen didaktista toimintaa
  • Sisällön professoreiden kirjoittajat, jotka ymmärtävät videonopetuksen ja suunnittelun sisällön sekä materiaalit, jotka sisällytetään didaktisen portaalin oppimisympäristöihin;
  • Tutorit, jotka tarkistavat oppilaiden oppimisen edistymisen tekniikoiden avulla.
Ohjelmien opetuskielet:
  • Englanti

Tämä koulu tarjoaa myös:

Osoite
Corso Vittorio Emanuele II, 39
00186 Rome, Lazio, Italia